Trailer till flatbottnad plåtbåt. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trailer till flatbottnad plåtbåt.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg

    Hej BOMBER 5000;
    Kontakta Niklas Hedberg hos Bålsta-Släpet så hjälper han dig att välja ut rätt båttrailer till din båt... Du kan hälsa från mig.
    Bomber wobbler har jag varit agent för här i Sverige under cirka 20 års tid...

    http://www.trumman.com/bomber/bomber.htm

    Old Firehand
    Leif Engström
    Bomber var mina absoluta favoritwobbler när jag va yngre.

    PS, fick äntligen tag i din bok efter långt letande. Hittade den i en Rea-låda på en fiske affär i Borlänge

    Kommentera


    • #12
      Blev en vagga man kan slänga på släpvagnen. Köpte den billigt av en kompis.

      Kommentera


      • #13
        Va tyvärr bara att glömma att vincha upp den själv från gården, alldeles för tungt för mig. Lyckades stuka tummen på köpet, va helt säker att jag brutit den först . Men har en Lami 315 på 70kg som gick betydligt bättre (dock är den Sveriges fulaste båt, så behöver lite kärlek och epoxispackel .

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av Bomber_5000 Visa inlägg
          Va tyvärr bara att glömma att vincha upp den själv från gården, alldeles för tungt för mig. Lyckades stuka tummen på köpet, va helt säker att jag brutit den först . Men har en Lami 315 på 70kg som gick betydligt bättre (dock är den Sveriges fulaste båt, så behöver lite kärlek och epoxispackel .
          Du hade båten på marken och släpvagnen som på bilden? Vaggan ovanför?

          Kommentera


          • #15
            Det absolut enklaste sättet att veva upp en båt som ligger på marken är att ha kärran lös, alltså inte kopplad på bilen.
            Sätt vinschvajern/bandet i båtens ögla som vanligt och veva på vinschen. Kärran rullar lättare än båten så när den närmar sig båtens för tippas kärran samtidigt som vevningen på vinschen fortsätter. Oftast tippas kärran av sig själv men ibland får man hjälpa till lite i början.
            Nu kommer kärran självmant att krypa under båten och lyfta denna från marken tills båtens motstånd blir så pass litet att kärran tippas ner i rätt läge och båten vevas upp ända fram till stävstödet.

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av tre S Visa inlägg
              Det absolut enklaste sättet att veva upp en båt som ligger på marken är att ha kärran lös, alltså inte kopplad på bilen.
              Sätt vinschvajern/bandet i båtens ögla som vanligt och veva på vinschen. Kärran rullar lättare än båten så när den närmar sig båtens för tippas kärran samtidigt som vevningen på vinschen fortsätter. Oftast tippas kärran av sig själv men ibland får man hjälpa till lite i början.
              Nu kommer kärran självmant att krypa under båten och lyfta denna från marken tills båtens motstånd blir så pass litet att kärran tippas ner i rätt läge och båten vevas upp ända fram till stävstödet.
              YES så är det så slapp jag skriva det ;-)

              Kommentera


              • #17
                Jo då. Jag hade den utan lemmarna och vagnen lös, fick upp den och ner den ett par gånger, testade lite olika och förlängde hela ställningen. Men var på tok för otympligt för mig. Så plåtbåten får hamna i en av sjöarna hemma i byn istället.

                Kommentera


                • #18
                  Fick lite ny ork idag, så jag byggde om insatsen till släpvagnen. Så nu fungerar det prima!

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Sadda, 2023-05-13, 09:57
                  6 svar
                  336 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Fiskarn0383  
                  Startad av Sajmen, 2023-07-17, 20:30
                  35 svar
                  1 741 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Fiskare Bob  
                  Startad av Sadda, 2023-07-23, 12:43
                  10 svar
                  453 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg tre S
                  av tre S
                   
                  Startad av Maxxim, 2024-01-03, 22:19
                  8 svar
                  461 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg Smolt
                  av Smolt
                   
                  Startad av Sebastian T, 2024-02-04, 09:15
                  16 svar
                  836 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg mrfisker  
                  Arbetar...
                  X