elvinch till trailer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

elvinch till trailer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • elvinch till trailer

    Har letat efter bra tips på elvinch till min båttrailer, men hittar inget som inte är mer än fem år gammalt.
    Jag har en Linder 445 catch med 30 hästars mercury som väger 335 kg ink motor. Sen har jag lastat i säkert 100 kg till. Frontmonterad elmotor, med dubbla batterier samt lite löst plock. 20 liters tank osv..

    Har tröttnat på att veva och vill gärna ha en vinch med fjärrkontroll.
    Hur står sig biltemas och Julas elvinchar IDAG?
    Finns det någon annan man hellre ska ha?
    Batteri tänker jag ha i skuffen på bilen och koppla med klämkontakter vid användning. Storlek på batteri önskas, där tänker jag mig Biltemas fritidsbatteri bör funka?

  • #2
    Ursprungligen postat av holetaker Visa inlägg
    Har letat efter bra tips på elvinch till min båttrailer, men hittar inget som inte är mer än fem år gammalt.
    Jag har en Linder 445 catch med 30 hästars mercury som väger 335 kg ink motor. Sen har jag lastat i säkert 100 kg till. Frontmonterad elmotor, med dubbla batterier samt lite löst plock. 20 liters tank osv..

    Har tröttnat på att veva och vill gärna ha en vinch med fjärrkontroll.
    Hur står sig biltemas och Julas elvinchar IDAG?
    Finns det någon annan man hellre ska ha?
    Batteri tänker jag ha i skuffen på bilen och koppla med klämkontakter vid användning. Storlek på batteri önskas, där tänker jag mig Biltemas fritidsbatteri bör funka?
    ------------------------------------------------

    Hej Holetaker;

    Här har du en som du kan testa... https://www.esska.se/shop/Elvinsch-I...ldR-4Bzzzzzzzz ...

    Själv vevar jag min Buster Magnum upp och ner på ramperna och har inte funderat på elvinch så länge som jag fortfarande orkar veva upp båten på trailern med handvinchen ...

    Old Firehand
    Leif Engström

    http://www.trumman.com/fisketips.htm
    Senast ändrad av Old Firehand; 2020-07-23, 06:35.

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg

      ------------------------------------------------

      Hej Holetaker;

      Här har du en som du kan testa... https://www.esska.se/shop/Elvinsch-I...ldR-4Bzzzzzzzz ...

      Själv vevar jag min Buster Magnum upp och ner på ramperna, men jag är bara 80 år ännu ...

      Old Firehand
      Leif Engström

      http://www.trumman.com/fisketips.htm
      Haha. Ja det vill jag också kunna därför vilar jag kroppen nu
      Tack för länken

      Kommentera


      • #4
        Elvinch är det bästa jag har köpt till trailern, nu när man har det då undrar man varför man inte har köpt det tidigare.
        Ser att biltema har nya vinschar för atv med planetväxel, dom borde vara OK. Tidigare hade dom andra vinschar som är jätte långsamma, sök på Youtube så hittar du.

        Jag köpte en Bronco 3500 till vår HR532 den väger ca 800 utan packning. Det tar 30sek att dra upp den på trailern
        https://www.atvhuset.se/atv-tillbeho...ration-ii.html i skuffen har jag ett startbatteri och det funkar utmärkt.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
          Elvinch är det bästa jag har köpt till trailern, nu när man har det då undrar man varför man inte har köpt det tidigare.
          Ser att biltema har nya vinschar för atv med planetväxel, dom borde vara OK. Tidigare hade dom andra vinschar som är jätte långsamma, sök på Youtube så hittar du.

          Jag köpte en Bronco 3500 till vår HR532 den väger ca 800 utan packning. Det tar 30sek att dra upp den på trailern
          https://www.atvhuset.se/atv-tillbeho...ration-ii.html i skuffen har jag ett startbatteri och det funkar utmärkt.
          Ja, det är den videon jag har sett, men det var gammalt material. Därför jag undrar hur dom står sig idag.
          Jag har kollat på broncon, men det är aningens för mycket pengar.
          Vad har du för styrka på batteriet?
          Jag har nämligen en 75 ah startbatteri till övers, vore gött om det räckte

          Kommentera


          • #6
            Köpte en Ninja Warriors 2500 med syntet och 2 st trådlösa fjärrkontroller från England för 2200 ink frakt, plus ett lifepo4 120amp från Ali-express för 3600 kr batteriet väger inte mer än 11 kg och det har jag inté laddat mer än en gång hittills i år. Och de är släppt i och tagit upp båten många ggr.
            Jag hade köpt ett sånt batteri innan till min frontmotor och visste att de var bra. Så de kan jag varmt rekommendera, min båt väger ca 600 med utrustning. Men det här med elvinsch varför satsa man inte på det tidigare!

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av holetaker Visa inlägg

              Ja, det är den videon jag har sett, men det var gammalt material. Därför jag undrar hur dom står sig idag.
              Jag har kollat på broncon, men det är aningens för mycket pengar.
              Vad har du för styrka på batteriet?
              Jag har nämligen en 75 ah startbatteri till övers, vore gött om det räckte
              Har också 75ah det räcker mer än väl, en ATV som vinsch är gjord för där sitter det ett mc batteri.

              Kommentera


              • #8
                Jag köpte en rhino winch för 114 pund från England. 2500 pound Med syntetlina och dubbla fjärrkontroller. Upplever att olika märken i mellanprissegmentet har liknande modell men olika märkning. Biltemas motsvarighet kostar 1500:- och borde duga och då har man garantier. Deras tidigare modeller med plasthus fick kritik och var om jag förstod det rätt inte jättebra.

                Kommentera


                • #9
                  Det löns att köpa något känt märke t.ex. ninja warrior, bronco, warn, runva, supervinch osv. Och så ska man ta en vinsch som orkar dra 1.5x vikten för att det inte ska ta hela dagen att få upp båten och så håller dom längre, Syntetlina rekommenderas. Har själv en båt som väger runt 800kg och har en 4500lbs (2040kg) vinsch på mitt båtvagn, Det kanske är att ta i lite men hellre en kraftig vinsch än en som är för klen.

                  Kommentera


                  • #10
                    Blir ju sugen på en elvinsch, men hur gör ni med batteriet ni som har vinschar installerade?
                    Man vill ju ha en smidig lösning, bli så himla mycket batterier och laddare man behöver mickla med.

                    Att ha det medburet vid sidan om tycker jag går bort.
                    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
                    &

                    Fiskesnacks AbborrFemma 2020
                    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
                    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

                    -Okänd

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sadda, 2023-05-13, 09:57
                    6 svar
                    336 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Fiskarn0383  
                    Startad av Sajmen, 2023-07-17, 20:30
                    35 svar
                    1 741 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Fiskare Bob  
                    Startad av Sadda, 2023-07-23, 12:43
                    10 svar
                    453 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg tre S
                    av tre S
                     
                    Startad av Maxxim, 2024-01-03, 22:19
                    8 svar
                    461 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Smolt
                    av Smolt
                     
                    Startad av Sebastian T, 2024-02-04, 09:15
                    16 svar
                    836 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg mrfisker  
                    Arbetar...
                    X