Tips på passande eu 80 km/h trailer till en Cresent 465. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på passande eu 80 km/h trailer till en Cresent 465.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Tips på passande eu 80 km/h trailer till en Cresent 465.

    Hej!
    Är på gång att införskaffa en eu trailer till min Cresent 465:a. Ni som har liknande båt vad har ni för eu trailer till dessa. 465:an är ju rundbottnad med köl som slutar en bit från aktern. Vill ha en trailer som är lätt att ta upp och sjösätta ifrån utan att behöva knuffa båten för att kölen o den bakre delen av båten hamnar konstigt i förhållande till kölrullar o dylikt.

    Har en äldre Fogelsta 1001 till min större båt o den ar allt annat än optimal för en Cresent 465:a. Kölens slut hamnar på fel sida om den självjusterande vaggan och gör sjösättning till ett lättare fyspass :-)

  • #2
    Ursprungligen postat av snäck Visa inlägg
    Hej!
    Är på gång att införskaffa en eu trailer till min Cresent 465:a. Ni som har liknande båt vad har ni för eu trailer till dessa. 465:an är ju rundbottnad med köl som slutar en bit från aktern. Vill ha en trailer som är lätt att ta upp och sjösätta ifrån utan att behöva knuffa båten för att kölen o den bakre delen av båten hamnar konstigt i förhållande till kölrullar o dylikt.

    Har en äldre Fogelsta 1001 till min större båt o den ar allt annat än optimal för en Cresent 465:a. Kölens slut hamnar på fel sida om den självjusterande vaggan och gör sjösättning till ett lättare fyspass :-)
    Kontakta https://www.balstaslapet.se/ och be dem välja ut en bra och passande trailer till din Cresent 465.
    Mvh/Leif Engström (Old Firehand)

    Kommentera


    • #3
      Tyvär så ligger Bålsta vagnarna i lite väl förhög prisklass. 27700 kr för en 750 kg trailer är för högt pris tyvär för min plånbok även om de klockrent skulle passa båten.

      Kommentera


      • #4
        Gissar på att en TK-trailer skulle funka för ditt behov.
        Detta för att de har justerbara luft/massiva gummihjul som kan justeras i både sidled och höjd.
        De bakre stödhjulen måste då ställas såpass högt att kölen träffar bakersta kölrullen perfekt när båten sjösätts eller tas upp. Nackdelen är att båten enbart kommer vila på stödhjulen längst bak men då det är en förhållandevis lätt båt kommer det funka bra ändå.
        Om man vill kan en extra balk monteras med en extra kölrulle något längre fram. Dessa finns som tillbehör.

        Det finns annars kärror med en extra lång vagga med en massa kölrullar och sidostöd på rad. TK har även dessa i sitt sortiment.

        Kommentera


        • #5
          Denna gick jag igång på. https://www.balstaslapet.se/begagnad...ad-battrailer?

          10500:-, frågan är om den passar din båt.

          Kommentera


          • #6
            Den såg intressant ut. Dock är den bromsad och kan va på gränsen att den inte räcker till, längdmässigt. Har varit runt o försökt titta på lite obromsade eu trailers i båtaffärerna. Dock är det inte så mycket att se då det mesta inte finns i lager. Vet ej var man hittar TK trailer att titta på i stockholmsområdet.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av snäck Visa inlägg
              Den såg intressant ut. Dock är den bromsad och kan va på gränsen att den inte räcker till, längdmässigt. Har varit runt o försökt titta på lite obromsade eu trailers i båtaffärerna. Dock är det inte så mycket att se då det mesta inte finns i lager. Vet ej var man hittar TK trailer att titta på i stockholmsområdet.
              https://tktrailer.se/aterforsaljare/

              Kommentera


              • #8
                Har min liggandes på en Respo 750 och tycker det funkar fint

                Kommentera


                • #9
                  Vilken av respos är det. Såg att de har ett flertal olika modeller på 750 trailern. Är det denna du har https://www.respo.se/se/slapvagn/battrailers/9990-1

                  Kommentera


                  • #10
                    Så ser den ut, vagga bak med tre rullar sen har jag köpt en extra och kompletterat med längre fram.
                    tror den är 501cm lång och 199cm bred

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sadda, 2023-05-13, 09:57
                    6 svar
                    336 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Fiskarn0383  
                    Startad av Sajmen, 2023-07-17, 20:30
                    35 svar
                    1 741 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Fiskare Bob  
                    Startad av Sadda, 2023-07-23, 12:43
                    10 svar
                    453 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg tre S
                    av tre S
                     
                    Startad av Maxxim, 2024-01-03, 22:19
                    8 svar
                    461 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Smolt
                    av Smolt
                     
                    Startad av Sebastian T, 2024-02-04, 09:15
                    16 svar
                    836 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg mrfisker  
                    Arbetar...
                    X