Brenderup,Fogelsta,Easyline - samma trailer eller? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Brenderup,Fogelsta,Easyline - samma trailer eller?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Brenderup,Fogelsta,Easyline - samma trailer eller?

Hej.
    Jag har just köpt en Kimple 440 Adventure och jag behöver en ny trailer till den. Jag har kikat runt på nätet och hittar en Fogelsta trailer som skulle passa mina behov hittar även en Brenderup med exakt samma specar som ser exakt lika dan ut på bilderna. Priset på de båda är ungefär det samma. Hittar dessutom en variant som heter Easyline som är betydligt billigare. Vad jag kan se utifrån bilderna är det bara färgen på stänkskärmarna som skiljer Easyline från de båda övriga men priset är betydligt lägre.
    Är det samma trailer som säljs under olika namn och vad är det som skiljer dem åt?
    Jag har förstått att Brenderup, Fogelsta samt Easyline ingår i Brenderupgroup och de skriver att Easyline är ”pålitliga släpvagnar för konsumenter med grundläggande transportbehov
    och att Brenderup och Fogelsta är ” pålitliga och lättanvända släpvagnar för semiprofessionella och professionella användare”.
    Åter, är det någon här inne på forumet som vet vad som skiljer Easyline från Brenderup och Fogelsta? Som sagt, specarna är samma liksom bilderna på nätet.

Jag har en easyline men den är en thule trailer, och heter thule i registreringsbeviset samt typskylten säger thule.

Leta på en trailer du tycker funkar o duger till de den ska användas till
    vad de heter är väl oväsentligt eller?

Kommentera

Easyline är en lågprisserie med enklare utförande på detaljerna. Vad jag förstått, så är också materialet klenare. Jämför vikt på kärror därifrån med andra som är jämförbart stora och har likartad utrustning.

Min egen kärra är en finsk Muuti V450P, som jag köpte på K-Rauta till ett bra pris. Kvaliteten är bra och Valeryds reservdelar passar. Kolla upp om K-Rauta kan ha någon kvar.

Kommentera

Finns några detaljer man kan tänka på när det gäller båtvagn.
        Går det att stå på hjulskydden ?
        Måste man ta av ljusrampen eller bara vika undan ?

Den har båda.

Kommentera

Ljusrampen är en viktig detalj, kladd att behöva ta av den varje gång.
          Smidigare som på de nyare vagnarna att man bara kan vika åt sidan.

Detaljer i övrigt går ju att byta ut, sidorullar, Winch mm det är ju ”standard” grejer de mesta.
          Jag har byggt om till dubbla sidorullar på en liten pivå-Axel per sida på min easyline.
          min winch pajade efter nått år, köpte ny på swedol för några hundralappar.

Annan viktig Grej jag o kompisarna monterat på våra trailers är reservhjul, finns att köpa ett fäste så man skruvar hjulet på trailern
          Alla är överens att man inte vill bli ståendes i mörka natten med punka på vagnen. Har inte behövt användas ännu peppar peppar

Kommentera

Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg
            Jag har en easyline men den är en thule trailer, och heter thule i registreringsbeviset samt typskylten säger thule.

Leta på en trailer du tycker funkar o duger till de den ska användas till
            vad de heter är väl oväsentligt eller?
            Ja vad den heter är oväsentligt men så enkelt är det inte alla gånger... Min förra bil klarade max 650 trailer, det begränsar, så även om man kan flytta tornet och hjulaxeln för att få rätt vikt på kulan, och rätt längd på ekipaget givetn garagelängd t ex.Har man t ex en lång båt i förhållande till trailer och garagelängd så kan sådana aspekter ha avgörande betydelse.

Sen finns det en uppsjö av kölhjul och olika antal av eventuellt mer eller mindre rekordeliga instyrningshjul (eller inga alls egentligen) som har betydelse för hur lätt man kan rampa själv vid snedvind.... Så vad som funkar och hur det funkar är faktiskt ganska svårt att utröna på förhand innan man prövat, ja köpt....

Jag fick offra bekväm ljusramp och vettiga instyrningshjul för att få en 650 kärra, en Easyline... funkar men långt ifrån smidig.

Kommentera

Naturligtvis är det viktigt att kolla upp till exempel om det går att stå på stänkskärmarna och om man behöver montera av ljusrampen. Skulle egenskaper likt dessa skilja modellerna åt hade prisskillnaden varit enkel att förstå men den trailer jag är intresserad av har exakt samma specar . Det som skiljer är som sagt att stänkskärmarna på Easyline är gråa. Det är det ända som går att se. Maxvikt,maxlängd på båt etc är de samma. Kanske är materialet klenare som någon skrev.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Sadda, 2025-03-21, 18:29
              15 svar
              739 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Sadda
              av Sadda

Startad av mrfisker, 2025-05-29, 07:05
              4 svar
              339 visningar