Varför har inte flugrullarna nån utväxling ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Varför har inte flugrullarna nån utväxling ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    till lätta fisket så är väl det enklaste det bästa, men har man en stor lax på kroken som bestämmer sig för att simma emot fiskaren skulle det nog uppskattas om man fick in linan snabbt kan jag tänka mig.
    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

    Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

    Kommentera


    • #12
      Varför har inte flugrullarna nån utväxling ?

      Thinkfish har annars gjort en modell med hävarm istället för vev som tar in fem varv lina på en pumpning.

      Huruvida det är effektivt när man står med en stor fisk på kroken vågar jag inte svara på, men att få in lös lina snabbt är den garanterat bra på.

      Kommentera


      • #13
        dom testade den rullen i nån av flugfiske tidningarna, om jag minns rätt så fick den minus just för det. Krävdes mycke kraft för att få in linan när fisken väl va krokad. Köldstela fingrar har man inte mycke kraft i
        FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
        SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

        Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

        Kommentera


        • #14
          Här finns en utväxlad flugrulle med kolfiberbroms till ett humant pris.
          Vågar någon testa? Jag flugfiskar tyvärr inte så ofta så det känns inte som något för mig.
          Fast till tyngre pimpelfiske kanske den är vettig...
          http://www.aliexpress.com/item/fly-r...05884.html?s=p
          sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

          Kommentera


          • #15
            Enkelheten är en av flugfiskets grundprinciper tycker jag med det är vad jag tycker, om man vill få in löslinan snabbt så kan man ju ha en lite större rulle, då går det ju lite fortare iallafall
            Fiske med torrflugor och nymfer är äkta flugfiske!
            Spinnfisket kan slänga sig i väggen

            Kommentera


            • #16
              Till klenfiske så är det skitsamma kan jag tycka men till grövre fiske vore det trevligt med lite utväxling. Smidigt att kunna hålla i veven när slirbromsen slår i. Man vill ju inte tappa en lax på 65 cm bara för att man inte hinner släppa i tid...

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av json95, 2021-08-21, 16:39
              7 svar
              676 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg Fiskare Bob  
              Startad av Pellepaltnacke, 2023-10-22, 14:27
              3 svar
              232 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Niklar
              av Niklar
               
              Arbetar...
              X