Vem KAN fiska?!? GBG - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vem KAN fiska?!? GBG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Kan också rekommendera Kullsjön, sjukt vad regnbåge som vakade och nappade senast jag var där (2 helger sedan)

    Kommentera


    • #12
      Snackade med en av dom som är med i klubben som har sjön och han sa att det satts in stora öringar på 3 kg hyfsat nyss...

      Kommentera


      • #13
        Dom brukar skicka i en del wildcards med jämna mellanrum som ligger o ruvar i sjön och bjussa på en fight, 3-4kg - annars är det väl 1-1,5kg

        Kommentera


        • #14
          Jag blev rekommendrad flugfjädermygg. Sedan finns ju humlor/getingar som det sägs ska vara bra för båge.

          Kommentera


          • #15
            Vid denna tiden på året så tycker jag helt klart att stora färgglada streamers funkar bäst. Framförallt masken i antingen svart (gryning/skymning), sen beroende på vilket vatten man fiskar i så skulle jag rekommendera vit, rosa, olivgrön eller en tricolor. Men vakar det mycket så kan en fjädermygga funka riktigt bra. Getingar brukar i regel vara lite bättre i början på hösten men visst kan den funka nu med.
            Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
            Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

            Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av json95, 2021-08-21, 16:39
            7 svar
            676 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg Fiskare Bob  
            Startad av Pellepaltnacke, 2023-10-22, 14:27
            3 svar
            232 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Niklar
            av Niklar
             
            Arbetar...
            X