Fick årets största båge i dag. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fick årets största båge i dag.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fick årets största båge i dag.

    Grymt kul att ( troligen ) få avsluta säsongen med en sådan firre.

    Fisket, var väldigt bra på förmiddagen för att sedan helt dö ut. 7 fiskar kom upp totalt ur Björka dammen i dag, varierande mellan 1.4 till 3.5 kilo. 4 av dessa vägde över 2 kilo. Detta på 5 st flug fiskare. Den jag fick på exakt 3.5 kg, tog på en svart och gul Thunder creek #8 fisk liknande streamer. http://www.flyanglersonline.com/flyt...071105fotw.php Blev tvär stopp när den högg i 3:e kastet för dagen. Och sedan en tung och lång rusning på runt 25 – 30 meter. Och därefter gjorde firren ett par till liknande långa rusningar för att sedan hålla på att stöka runt på när distans en lång stund. Tog ca. 15 minuter innan den gled in i håven. Detta är min största båge för i år av totalt 24 st fångade under säsongen.

    Edit. Jätte kul att så många gillade det jag skrev! Tack allihop.

    Senast ändrad av Jock Scott; 2013-12-01, 23:13.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

  • #2
    Fisken ser ju också fin ut för att vara en regnbåge. Helt kodkända fenor. Grattis!
    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
      Grymt kul att ( troligen ) få avsluta säsongen med en sådan firre.

      Fisket, var väldigt bra på förmiddagen för att sedan helt dö ut. 7 fiskar kom upp totalt ur Björka dammen i dag, varierande mellan 1.4 till 3.5 kilo. 4 av dessa vägde över 2 kilo. Detta på 5 st flug fiskare. Den jag fick på exakt 3.5 kg, tog på en svart och gul Thunder creek #8 fisk liknande streamer. http://www.flyanglersonline.com/flyt...071105fotw.php Blev tvär stopp när den högg i 3:e kastet för dagen. Och sedan en tung och lång rusning på runt 25 – 30 meter. Och därefter gjorde firren ett par till liknande långa rusningar för att sedan hålla på att stöka runt på när distans en lång stund. Tog ca. 15 minuter innan den gled in i håven. Detta är min största båge för i år av totalt 24 st fångade under säsongen.

      Snyggt och ett stort Grattis Göran!

      Old Firehand

      www.trumman.com

      Kommentera


      • #4
        Tack!
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
          Fisken ser ju också fin ut för att vara en regnbåge. Helt kodkända fenor. Grattis!
          Tackar! Jo, för att vara en så pass stor båge så var fenorna godkända. Den hade dock en smärre skada på den övre delen av "propellern" som kan anas om man kikar litet närmare på fotot. Men inget som förhindrade att fisken fightade på riktigt bra. Är nästan lättad över att jag inte fick denna på mitt 7.5' #3 spö i somras. Då kunde utgången ha blivit helt annorlunda. I synnerhet då den Vision GT rulle av den minsta modellen jag hade då, hade ett undermåligt, och dåligt konstruerat klick broms system. Och dessutom inte tog så värst många meter 20 pund backing heller. Nu har jag iof. en Danielsson Nymph i stället.

          Sedan ska det tilläggas att den odlare som Björka dammen köper in firre ifrån har en hög procent fisk med hela och fina fenor.
          Senast ändrad av Jock Scott; 2013-12-01, 20:28.
          What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

          Kommentera


          • #6
            Grattis till en fin fisk !

            Kommentera


            • #7
              Tackar så mycket!
              What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

              Kommentera


              • #8
                Grattis Göran

                Kommentera


                • #9
                  Tackar och bockar! Det blev en hel del stora och fina filet skivor av den. Kissen min, fick sig en smakbit hon med
                  Senast ändrad av Jock Scott; 2013-12-02, 09:41.
                  What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

                  Kommentera


                  • #10
                    Kul å stort grattis! Undrar hur mycket pellets den där tjockisen tryckt i sina dar

                    Kan säga att jag testade mitt 5/6 VIPU spö för ngn vecka sedan som du rekommenderade tidigare i år och jag det kändes riktigt bra trots lite problem med starka vindar (har dock begränsad flugfiske-erfarenhet). Ingen fisk då runt Gålö men inga träd-kast heller så gick helt ok
                    - Go for the big ones you must!
                    https://www.youtube.com/watch?v=PzOKf9A3oqc

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av json95, 2021-08-21, 16:39
                    7 svar
                    676 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Fiskare Bob  
                    Startad av Pellepaltnacke, 2023-10-22, 14:27
                    3 svar
                    232 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Niklar
                    av Niklar
                     
                    Arbetar...
                    X