2014 - Fångstrapport - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

2014 - Fångstrapport

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• philipo
    replied
    Nattsländeimitationer brukar alltid funka bra, speciellt på harren som gärna stiger och tar torrt! Ta med ett gäng streamers för storöringen!

Lämna en kommentar:

• philipo
    replied
    En liten rackare tog en svart kaninzonker idag.
    Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1405806191640.jpg
Views:	1
Size:	157,5 KB
ID:	1774823

Lämna en kommentar:

• mojoman
    replied

Name:	10407191_10152088075685666_2799966924408120828_n.jpg
Size:	211,6 KB
ID:	1773990

En i mängden från dalarnas fjälltrakter, lite surt att man får fisk utan fett fenor i vatten som inte ska ha stödplantering :/

Men när denna fisk togs va man med om en häftig kläckning av små dagsländor som drev in i en liten vik där vi stod o fiska på läsidan. Efter ett tags fiskande när man lät klinkhammer flugan driva utan resultat börja man testa lite andra alternativ. Skulle byta flugan och fifla lite med linan innan jag skulle veva in. Slurp, tittar upp fluga borta och ett mothugg men fisken hade redan dragit vidare. Kastar ut igen och låter flugan driva lätt, inget händer. Börjar sakta ta hem flugan, slurp på direkten. Tadaaa dagens nisch hittad. En klinkhammer som rycks hem med så små rörelser som man kan.......fiskarna blev tokiga av detta, men låg flugan still ratade dom den.

För djävulskt vackra vatten det finns

Name:	1782121_10152091872800666_3907311365702336870_n.jpg
Size:	149,3 KB
ID:	1773989

Lämna en kommentar:

• Troll
    replied
    Löjorna gör ju så roliga flygturer också, speciellt om man redan börjat lyfta linan för nytt kast. Det är då man örfilar sig själv med fisken, eller får klättra i träd för att hämta linan.

Lämna en kommentar:

• Haspelmannen
    replied
    Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig.

Var och viftade med spöt och fick naturligtvis en öring som vakade. Tog den på en Adam stl. 16.
    Då det var extremt tunnsått med vak så bytte jag till en spider stl. 14. En öring tog flugan. Men ganska snabbt så lossnade den och flugan for genom luften och landade i vattnet bakom mig. Det tog knappt en sekund så tog en glupsk löja flugan. Det hela blev så komiskt så det gjorde inte så mycket att jag missade öringen. Hade ju trots allt fått en tidigare.

Name:	20140624_205158.jpg
Size:	351,1 KB
ID:	1773925

Lämna en kommentar:

• GustavA
    replied
    Jag drog min första gädda på fluga i fredags! blygsamt liten, under kilot, men vad gör det när det är första! På popper mellan näckrosblad och nate. Kontakt med två till, men lite orutinerat att lyfta spöt istället för att dra ordentligt i linan Tyvärr så var den största kicken de 2 gäddorna jag missade!

Inte mkt att skryta om, men jag drog på smilgroparna!

Lämna en kommentar:

• Jock Scott
    replied
    Ursprungligen postat av Andreas Persson Visa inlägg
    Hade gärna med åkt ut en sväng men tiden finns inte idag. Kommer det att släppas i mer fisk från samma odling med strömmande vatten så man kan få en chans på dom senare i år ?

Skit fiske !
    Det ska du vara glad för att du inte gjorde. Mycket folk och rätt många barn familjer med skrikiga ungar som for omkring var det. Störde troligen firren, eftersom den var väldigt försiktig i sitt agerande och högg knappt någonting. Jag hade b.la. en båge som snodde runt under flugan och kikade misstänksamt på den ett tag innan den bestämde sig för att inte smaka. Fick senare en kilo båge som tog flugan ( E 12 ) lugnt och stilla. Annat det än torsdagens exsplosiva påslag och många vak.

Jag snackade med bossen för Björka om just detta i går. Han sade att det beror på om odlaren kan leverera? Han har bara 5 st kassar med fisk.

Håller tummarna för att vi iaf. kan få ett par leveranser till där ifrån.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2014-06-01, 12:03.

Lämna en kommentar:

• Andreas Persson
    replied
    Hade gärna med åkt ut en sväng men tiden finns inte idag. Kommer det att släppas i mer fisk från samma odling med strömmande vatten så man kan få en chans på dom senare i år ?

Skit fiske !

Lämna en kommentar:

• Jock Scott
    replied
    En grann båge det där!

Lämna en kommentar:

• jpi
    replied
    vad olika alla bågar ser ut, här är en på 57cm från kilsbergen. Tagen 2 veckor sen.

Name:	20140517_171524.jpg
Size:	984,7 KB
ID:	1773665

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
0 svar
156 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Jimmykay  
Arbetar...
X