2014 - Fångstrapport - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

2014 - Fångstrapport

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jock Scott
    replied
    Ursprungligen postat av Andreas Persson Visa inlägg
    Grattis två fina bågar, den undre har en riktigt fin skärtfena !!
    Tackar! Den med den riktigt fina fenan, var den som for iväg med hela fluglinan och några meter backing. Ja, dessa fiskar var ju av den ström vatten uppfödda varianten, så de parkerar sig på en viss plats i större utsträckning än de som föds upp i kar med stilla vatten. Dessa, snor ju runt och blir bitna av kompisarna ibland + skaver stjärten mot betong kanterna i karen.

Och så får ju den strömvatten uppfödda förstås betydligt mer kondition.

Tyvärr, är det ju mycket få uppfödare som kör med den modellen.

Ska till Björka i morgon igen runt middags tid.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2014-05-30, 20:02.

Lämna en kommentar:

• Andreas Persson
    replied
    Grattis två fina bågar, den undre har en riktigt fin skärtfena !!

Lämna en kommentar:

• Jock Scott
    replied
    Fint eftermiddags fiske i dag. Fick 2 st bågar på straxt över kilot på 3 st kast ( se foto nedan) Nu har det satts fisk som odlats i strömmande vatten för tillfället i Björka dammen. Och det märktes! Rena turbon när de högg jämfört med den som odlats i kar. Drog ut backing och for som fn. Jag var övertygad om att när den första fisken högg och drog i väg i mach 1, att den var betydligt större. Den andra fisken var nästan lika pigg den.

Mycket olika insekter igång. Men Vulgata och Danica imitationer ratades av fisken märkligt nog. E 12. och mörka Streaking Caddis var modellen. Tog ett tag dock innan fiske kompisen och jag kom fram till det. Jag bröt av kroken i böjen på min bruna Streaking C. och hade 3 st påslag till innan jag packade ihop. Vakade, gjorde det bra också.

Lämna en kommentar:

• Jock Scott
    replied
    Grattis! Inget ger en sådan kick som den allra första firren tagen på fluga. Den kommer du att minnas länge. Vacker var bågen också.

Lämna en kommentar:

• PerN
    replied
    Första regnbåge på fluga
    Första regnbåge på nya spöt
    Största regnbåge hittills 1,04kg 50cm
    Tagen på vakande med kläckare (kul kul.... )
    Click image for larger version

Name:	Regnbage27maj.jpg
Views:	1
Size:	88,0 KB
ID:	1773642
    PerN

Lämna en kommentar:

• Haspelmannen
    replied
    Så här i danica/vulgata tider så måste man ju meddela att man tagit en öring under värsta svärmningen. Ett fantastiskt skådespel med dansande sländor och vakande öring.
    Tappade även en som tog flugan men där jag var för snabb med mothugget. Eftersom den inte kände kroken så fortsatte den att vaka och tog min fluga igen. Men den släppte.

Name:	20140526_200106.jpg
Size:	535,3 KB
ID:	1773631

Tyvärr fumlade jag med kameran så jag missade att ta kort på öringen. Men den var runt halvkilot och i väldigt god kondition.
    Där nere i vattnet ska den stå efter mitt fumlande med kameran.

Name:	20140526_193541.jpg
Size:	345,8 KB
ID:	1773629

Framåt kvällen började de stora sländorna lugna ned sig. Men runt kl. 22 så formligen exploderade en ny kläckning, men av en massa nattsländor och en annan dagslända. Inga vak syntes då till.

Name:	20140526_220102.jpg
Size:	196,6 KB
ID:	1773630

Lämna en kommentar:

• Troll
    replied
    Blev ju en för mig också, ca 35-40 cm, på en knallrosa märlkräfta.
    Bilden blev dock alldeles för dålig för att posta nånstans på internet. Dålig mobilkamera, skymning, lätt skakiga händer...

Lämna en kommentar:

• Haspelmannen
    replied
    Påskafton och en vild öring tagen på haröra med guldskalle stl. 14.

Name:	20140419_152516.jpg
Size:	521,1 KB
ID:	1773246

Lämna en kommentar:

• Jock Scott
    replied
    Kanon fint väder och lurade till slut på en båge på knappt ett hg över kilot på en ytligt fiskad Flickslände nymf #12 av Klingbergs modell:

Inte någon baddare med andra ord. Men dock tagen på flyt lina och flugan fiskad straxt under ytan. Så jag såg plogen komma innan firren klapp flugan.
    Detta kompenserade för den mediokra vikten tycker jag. Och fisken var dessutom en bra fighter.

Lämna en kommentar:

• Wadman
    replied
    Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg
    du skulle slängt på den största streamern i asken o tagit gäddan som en bonus fisk för passet
    Fiskade med större streamers ( ur hemligasken ) Tror det behövs rediga disktrasor för att få den har damen att reagera, så nästa gång jag fiskar där är gäddprylarna med.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
0 svar
156 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Jimmykay  
Arbetar...
X