Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
2014 - Fångstrapport
Collapse
X
-
du skulle slängt på den största streamern i asken o tagit gäddan som en bonus fisk för passet
-
Blev några stycken även detta pass. Trodde jag fått en bautabåge när jag drillade första fisken. Fick paddla efter den, men efter en stund dök det upp en gädda i metersklassen som höll bågen jag krokat. Fick tyvärr inget foto på det hela, för den släppte ganska snabbt när jag väl fått upp den till ytan. En liten besvikelse, men någon timma senare tog jag en riktigt fin överlevare som bjöd upp till den bästa fighten i förhållande till storlek jag upplevt. Det var ett enormt klipp i den lille fisken. Även denna blev attackerad av en gädda, när jag skulle håva den. Men den vände precis vid handen på mig. Fick ju hjärtat att slå en extra gång
Förmodligen samma madame jag hade en dust med tidigare, för det var i närheten av första attacken.
Lämna en kommentar:
-
Idag var det premiär i Svartån hemma där jag bor.
Naturligtvis var jag ju tvungen att ta cykeln ned och kika lite och vifta lite med spöt.
Ca 6-7 grader i vattnet. En del dagsländor som kläckte och flög omkring. Små nymfer som kravlade omkring på vadarna.
Och naturligtvis fick jag fisk, som vanligt. I´m the best.
Några blev nyfikna på vem jag var.
Senast ändrad av Haspelmannen; 2014-04-18, 15:22.
Lämna en kommentar:
-
Tackar! Och det samma på dig.
Har bara hunnit med 5 pass än så länge och 3 st bågar i normal portions storlek.
Här har fisken börjat vaka så smått om än väldigt sparsamt i skymningen. Men de kalla nätterna med minus grader och de ibland förekommande skurarna på dagen gör ju att det inte är det bästa läget för ytligt fiske än. Det är bara runt 7 - 8 C+ i vattnet också. Så det är bara litet Fjädermygg som kläcker än så länge. Och då endast vindstilla kvällar. Men om ett par - 3 veckor så! Då bör Danicorna, Vulgatorna och Bibio börja att fladdra runt i litet större mängd också.
Jo, många fiske tillfällen lär det ju bli. Och dyrt som sagt.Senast ändrad av Jock Scott; 2014-04-17, 19:59.
Lämna en kommentar:
-
Då får vi hoppas att du får ett riktigt skitfiske då. Blir ett pass imorgon för mig med. Ingen ytaktivitet senast, men vem vet? Blir nionde P&T passet för säsongen och vi är fortfarande bara i april. Kan bli dyrt denna säsongUrsprungligen postat av Jock Scott Visa inläggFår se om jag har något att rapportera i morgon kväll?
Lämna en kommentar:
-
I ljungan, en bit nedströms där vi va
Det tycker jag absolut du ska göra!
Lämna en kommentar:
-
Härligt! Vart? Riktigt fin. Jag får komma upp någon gång igen för att fiska lite!Ursprungligen postat av VonElffors Visa inlägg[ATTACH=CONFIG]67218[/ATTACH]
Bidrar väl med min första flugfångade havsöring
Lämna en kommentar:
-
Hoppas att premiären blir verklighet snart för dig. Akut fiske klåda som man inte kan kurera p.ga. väder läget är rätt pestigt.Ursprungligen postat av mojoman Visa inläggInga fångstrapporter från mina sida,mest frustation och längtan. Gäddan leker/är inte på hugget, HÖ fisket har hamnat lite i skymundan denna vår, premiären till P&T vatten 2 veckor kvar......BLAAAAAH
Snart jevlar blir det fart på alla klasser av flugarsenalet, gädda, P&T och älvarna öppnas för fisket 15 maj.....hur ska man hinna med allt ?????
Lämna en kommentar:
-
Citat Wadman:
Tackar. Det gnälls ibland på Höken som svårfiskat, men känner man till området lite och varierar sitt fiske efter årstiderna så är förutsättningarna för lite ryck i spöt mycket goda. #
Det ska ju vara litet detektiv arbete och pillande i askarna innan hugget kommer. Det hör ju till för att det ska vara spännande. Och känslan av belöning när första firren är i håven blir ju så mycket större då.
Får se om jag har något att rapportera i morgon kväll?Senast ändrad av Jock Scott; 2014-04-17, 09:45.
Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: