generella tips på fiske vid norrefors put'n'take - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

generella tips på fiske vid norrefors put'n'take

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• stahre87
    replied
    Då vet jag exakt!

Lämna en kommentar:

• - cs-
    replied
    Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
    Tack för det! Vart är bananen?
    Bananen är en pool i strömmen som har formen av en banan, det är under/efter fallet. Fallet är där spången ligger.
    Skitfiske.

Lämna en kommentar:

• stahre87
    replied
    Tack för det! Vart är bananen?

Lämna en kommentar:

• - cs-
    replied
    Som sagts tidigare så är det mycket smak o personligt hur vi fiskar. Har inte varit där på ett tag utan sist jag var där var hos den tidigare ägaren. Då fiskade man med streamers, små korta men snabba hemtagningar.

Tror nog att detta fungerar fortfarande. Sedan om man vill fiska flyt i dammarna så funkar det med. Beror på lite hur man är…är man ute efter ett torrflugehugg eller kanske några fler landade med sjunklina.

Tycker personligen det är lite tråkigt med sjunklina men visst är det effektivt vid kallt p&t vatten. Jag hade kört med intermediate med masken ifrån flugor.se i olika färger, fart på på grejorna och inte under 0,23 i tafs. Tips är att ställa sig i bananen och låta flugan sjunka för där är det djupt :-)

Lämna en kommentar:

• Klelle
    replied
    Alla fiskar vi olika, jag hade börjat med sinktipp och streamer/nymfer, och kört fjädermygg framåt sen förmiddag/middag när insekterna kommit igång lite.

Lämna en kommentar:

• mojoman
    replied
    skulla lägga mina kort på sjunklina och lite tyngre flugor när det är så tidigt på året. Vet inte iof hur vattentempen är där då. Syns det insekter på ytan och vak börja med en fjädermygg eller fjädermyggsimitation. Händer inget skulle jag köra på med intermed/sjunklina och streamer alternativt med nån nymf

Lämna en kommentar:

• stahre87
    replied
    har inte hunnit så långt ännu! plus att jag förmodligen skulle slänga ut städet genom köksfönstret efter första misslyckade eu12-an

Lämna en kommentar:

• Klelle
    replied
    Jajamen enligt mitt tycke då, om du inte binder själv

Lämna en kommentar:

• stahre87
    replied
    Japp kom på det.. Är det riktiga dräpare?

Lämna en kommentar:

• Klelle
    replied
    Bara kopiera namnen rakt av ock klistra in i sök rutan. Så hoppas jag du hittar dem, gick tyvärr inte e länka från deras sida.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
0 svar
148 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Jimmykay  
Arbetar...
X