Tips tvåhandspö/set laxfiske! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips tvåhandspö/set laxfiske!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• nykvisten
    replied
    Tips på lina någon?

Lämna en kommentar:

• Guideline
    replied
    Vad gäller rulle så köp en Danielsson. Skulle aldrig sätta på något annat på spöt när det gäller lax.

Lämna en kommentar:

• nykvisten
    replied
    Nja trivs jag inte med spöet säljer jag bara. Inge större problem än så. flugfiske spön i bra skick har ett bra andrahands värde också så okej kul

Lämna en kommentar:

• VonElffors
    replied
    Köpte själv ett begagnat Vision Cult DH klass 8 13,2fot. Bara av att kolla på det så blir jag nöjd
    Har ni nå tips på en fin rulle till denna?

Lämna en kommentar:

• Guideline
    replied
    Köpa oprovat kan bli dyrt även om spöt är billigt.
    Det gäller ju att man trivs med grejerna oxå. För speykast ska spöt helst ha en djup aktion.
    Jag fiskar i Norge. Åker en vecka varje år. Blir vecka 28 i fortsättningen. Har bytt från 33.

Lämna en kommentar:

• nykvisten
    replied
    fick ett sprillans nytt 13fot klass 8 för 2999kr.. jämförde och på de flesta ställen kostade det 5000kr så. Var dessutom lite mer rabatt på det så 2799kr fri frakt och allt !
    Senast ändrad av nykvisten; 2014-02-02, 15:09.

Lämna en kommentar:

• Jock Scott
    replied
    Ja, fick du tag på ett Deamon till rätt pris? Då har du ju gjort ett fint klipp!

Lämna en kommentar:

• nykvisten
    replied
    tjena! tack för erbjudandet! men jag har redan köpt mig spö hittade ett riktigt bra pris på ett hardy demon. hoppas det blir bra. Eftersom jag ser att du bor i Mora, var brukar du vara och fiske lax/havsöring? åker du långt för detta? givetvis måste man åka en bit för att nåt lax. men är du till Norge?

Lämna en kommentar:

• Guideline
    replied
    Tja.
    Du kan få testa några olika spön av mig.
    Jag har tre olika aktioner på spön så du kan känna lite vad som känns bäst.
    Inget av dom är ett budgetspö men du får iaf känna på dom olika aktionerna. Det är lite kallt nu att kasta ute men fram mot våren eller någon blidvädershelg funkar ju. Jag pendlar mellan Mora och hedemora.

Lämna en kommentar:

• nykvisten
    replied
    va kör du med för grejer när det gäller lax? om du nu fiskar lax då givetvis..

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Jag, Sture, 2025-02-16, 20:20
1 svar
345 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Okoun
av Okoun

Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
0 svar
140 visningar