Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
nostalgi tripp till ursprunget !
Collapse
X
-
Tack för den! Man blir nästan tårögd av nostalgi och minnen från en svunnen tid med Rolf Smedman. Hela min barndom som nybakad flugfiskare bygger på Smedmans böcker bl a -strömmande vatten- som jag fick, tror det var 1974. Den satte spår i en 12 åring som drömde bort längs stränder och forsande åar med flugspö i handen. Spår som lever kvar och väcks till liv när man hör hans röst i dessa förträffliga fiske/natur filmer. Tack för länken!
Hittade en länk till från Smedman i Alaska. Håll tillgodo!!http://www.oppetarkiv.se/video/1492955/naturrutan
Lämna en kommentar:
-
Ooh! Den var nice att se igen! Kan sedan SVT lägga upp den rullen när Rolf Smedman och Sven Erik Lood fiskar i Härjedals fjällen också? Då skulle lyckan vara fullständig.
Lämna en kommentar:
-
nostalgi tripp till ursprunget !
Råkade hitta en film på svt play som jag tittade sönder bokstavligen. Den gamla hederliga betamax videon fick jobba full rulle tills den käkade upp kasetten.
Ska sätta mig själv o titta på denna nu, vad jag minns så vart det en riktigt bra fiskefilm om flugfiske efter harr.......down the memory lane I will go with my singel malt smootly running in my vains
Taggar: Ingen
Lämna en kommentar: