Vilket flugspö ska jag välja ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilket flugspö ska jag välja ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• maryland
    replied
    Som jag tidigare påpekade i en annan tråd, kräver stora flugor en högre linklass, för att det i över huvud taget skall gå att kasta med dessa flugor.

För havsöring primärt och lax sekundärt, kan ett klass 7/8-spö vara helt perfekt (max känsla och ändock ryggrad).

Men rena (tunga) laxflugor kräver åtminstone ett klass 8/9-spö.

Och då kan man ändock behöva en linklass högre för en del flugor och förhållanden.
    Om du inte skall ut och trolla med flugspöt.

Lämna en kommentar:

• B3 Jonas
    replied
    Re: flugspö.

Originally posted by lukas
    jag ska köpa nytt flug spö men jag vet inte vilket märke och serie. jag ska ha det till HÖ och mindre lax räcker der med klass 7 med fight butt?
    jag fiska rinte så mycket HÖ och lax så jag vill inte lägga ut en förmögenhet.//lukas
    Då skall du skaffa dig ett RST impuls spö i klass 6-7. Kanon fint och till en väldigt billig penning samt du slipper alla tråkiga koreanska klingor.

Lämna en kommentar:

• B3 Jonas
    replied
    Re: flugspö.

Originally posted by lukas
    jag ska köpa nytt flug spö men jag vet inte vilket märke och serie. jag ska ha det till HÖ och mindre lax räcker der med klass 7 med fight butt?
    jag fiska rinte så mycket HÖ och lax så jag vill inte lägga ut en förmögenhet.//lukas
    Då skall du satsa på ett RST Impuls dom är kanon.

Lämna en kommentar:

• FetOst
    replied
    Jag kör me ett fenwik BNH och en loop traditional dryfly

Lämna en kommentar:

• yoxler
    replied
    hur mycket har du tänkt att lägga ut? Om du vill kunna köra lax så får du minst ha ett 9 spö skulle jag tro.

Lämna en kommentar:

• Ogge
    replied
    jag vet typ inget om märke men ta typ ett spö i klass 7-9

Fluga gädda också!

Lämna en kommentar:

• Topper
    started a topic Vilket flugspö ska jag välja ?

Vilket flugspö ska jag välja ?

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
0 svar
156 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Jimmykay  
Arbetar...
X