Kul och bra kastinstruktion rulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kul och bra kastinstruktion rulle

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Classe69
    replied
    Ursprungligen postat av Svanholm Visa inlägg
    Provade i dag att kasta lite och det var kort sagt jäfligt svårt. Dock så blåste det rejält så får väl skylla på det.

Men det jag upptäckte var att ju längre linan blev desto svårare var det att få längd på kastet. Det "snärtade" gärna till i bakre läget och sen hamnade det mestadels i en stor hög 3 meter framför mig.
    Vad gör jag för fel?
    Tror inte spöt var laddat därför det är viktigt att man tittar på bakkastet och håller sig inom Klockan 10-14 prova kasta med 7-8m utdraget, nyp till linan med fingern och bara kasta. Titta hela tiden vad som händer med linan drar man tillbaka bakkastet innan spöt är laddat så händer ofta det som du sa. En hög 3m framför dig
    Sketfiske på dig

Haha. Såg nu att det var ett gammalt inlägg vilken tröttmössa man är
    Senast ändrad av Classe69; 2016-10-18, 08:08.

Lämna en kommentar:

• FiskeSnuset
    replied
    Rolig och informativt! Jag glömmer aldrig kärring aka HEN knuten.
    Jag har sett några videos och den här var den bästa hittills, klart och tydligt och inte massa "så här kastar man" och så är det någon som börjar vifta runt utan att beskriva vad dom egentligen gör.

Lämna en kommentar:

• Svanholm
    replied
    Provade i dag att kasta lite och det var kort sagt jäfligt svårt. Dock så blåste det rejält så får väl skylla på det.

Men det jag upptäckte var att ju längre linan blev desto svårare var det att få längd på kastet. Det "snärtade" gärna till i bakre läget och sen hamnade det mestadels i en stor hög 3 meter framför mig.
    Vad gör jag för fel?

Lämna en kommentar:

• Svanholm
    replied
    Det jag undrar lite angående kastning är när man håller i linnan och när man släpper den då man ska få ut linan från första början.

Lämna en kommentar:

• Jock Scott
    replied
    Ok.

Senast ändrad av Bergman; 2016-10-18, 09:41. Anledning: Embeddat filmen

Lämna en kommentar:

• Stefanwrd
    replied
    Hej , Jock Scott , kan du leta up en på 2-hands , skulle va najs

Lämna en kommentar:

• Jock Scott
    replied
    All början bliver svår. Problemet med att ha tillräckligt med lös lina, är en grej man lär sig känna av skapligt med tiden. Men även i dags läget händer det att jag ibland missbedömer detta och får "bungy jump syndromet".

Lämna en kommentar:

• Sverker
    replied
    he he... sen är det ju knepigt att få till.. .Tycker jag kastar hyfsat, men har svårt med detaljerna. Tex som att mata ut ordentligt med lina i sista utkastet så att linan inte fjädrar tillbaka och bara korvar sig i vattnet.

Lämna en kommentar:

• Jock Scott
    replied
    Jo, kan man inte lära sig kasta iaf. hyfsat bra efter att ha kikat på denna? Då är kanske inte flugfisket det man ska syssla med i framtiden?

Lämna en kommentar:

• Sverker
    replied
    Riktigt bra instruktion. Har sett den ett par gånger

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Jag, Sture, 2025-02-16, 20:20
1 svar
347 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Okoun
av Okoun

Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
0 svar
146 visningar