Väldigt dött här i flugfiskesektionen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Väldigt dött här i flugfiskesektionen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag kommer hålla mina disskutioner här då jag inte är en större fan av FB.
    Försöker alltid hjälpa i den mån jag kan och är det något jag inte kan så är det Här jag frågar
    Köper även massa saker här då jag vet att jag får bra saker till lite slantar
    Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
    Flugfiske är en Livs-stil
    2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Diskussioner på Facebook tycker jag för det mesta håller låg klass och är svåra att följa.

Jag ville hålla diskussionen kring mete levande för ett tag sen och startade tråden "Metare, dags att vakna!". Den har verkligen tagit snurr och det är trevligt med alla enkla fångstrapporter av olika slag.

Kanske dags för en tråd med titeln "Flugfiskare, dags att vakna!".
      sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Jag vill lägga till att visst är det kul att snacka om prylar. Men jag är minst lika glad i att få tipsa någon om fiske metoder och annat som rör från hugg till håv. Och jag kan ju självt få matnyttiga tips som leder till fiske glädje.

Nä, Facebook har jag lagt ned för länge sedan. Måttligt intressant att få veta att någon har varit till ICA och handlat bröd eller varit ute med doggen igen för 999:e gången.
        Senast ändrad av Jock Scott; 2016-11-20, 21:53.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av amazonic Visa inlägg
          Tycker det är rätt dött överlag på forumet just nu.
          Mörkt och regnigt , isen håller inte att pimpla på men förhindrar effektivt spinn/flug-fiske .

Konstigt vore det om fiskesnack var det första man tänker på .....
          Spiggpimplare

Kommentera

Ursprungligen postat av Lejestrand Visa inlägg
            Givet att det är lågsäsong nu, men jag tycker mig också se en annan tendens. Om vi generaliserar lite så tycker jag att trådar som handlar om prylar och teknik ofta genererar en massa svar medan trådar som handlar om hur man fiskar, var man fiskar och hur man ska få fisk genererar ganska få svar. Är det så att dom som faktiskt fiskar mycket och borde sitta inne med många svar och mycket information, inte hänger här utan kanske hänger vid vattnet eller i sin båt?
            Instämmer helt. Trist utveckling i mitt tycke.

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
            Diskussioner på Facebook tycker jag för det mesta håller låg klass och är svåra att följa.

Jag ville hålla diskussionen kring mete levande för ett tag sen och startade tråden "Metare, dags att vakna!". Den har verkligen tagit snurr och det är trevligt med alla enkla fångstrapporter av olika slag.
            Håller med ang. Facebook. Metare, dags att vakna!-tråden är en höjdpunkt här på FS.

Som ett eget bidrag i diskussionen så märker man vid sökningar bland äldre trådar att en del personer som bidrog med kunskap och bra inlägg förr om åren tyvärr verkar ha lagt ned forumaktiviteten. Synd.
            http://enamatorfiskare.blogspot.se
            Instagram enamatorfiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
              Undrar vart alla entusiastiska flugfiskare som häckade här har blivit av? Knappt ett ord har blivit skrivet här på länge om man jämför med förr.
              Och det är väl fler än Classe69 och jag som ska hålla sektionen igång eller?
              Hej Göran;

Det är du som kan mest och håller flugfisket igång efter Lax och Öring här på fiskesnack. Eventuellt kan du kontakta Johan Abelsson (Abel Fishing) här .. http://www.abelfishing.com/cat/blogg/ .. och be honom skriva några rader eller artiklar här om Laxfisket förr i Alta, Gaula och Orkla....

Go for the Big Salmons!

Old Firehand

Ps. Du får gärna hälsa till Johan från mig..Ds.
              Senast ändrad av Old Firehand; 2016-11-20, 23:13.

Kommentera

Jag är här och läser mycket men eftersom att jag är nybörjare så har jag inte så mycket att berätta själv ännu.
                Jag har läst många av dina trådar Jock Scott.

Kommentera

Jag får nog hålla med på punkten om lågsäsong, i alla fall för egen del. Som flugfiskare på Västkusten så blir man rätt begränsad i och med att säsongen stängs på hösten. Flugbindningen har jag inte riktigt haft suget efter att börja med ännu, tur att man har fram till 1:a april på sig

Det jag saknar lite på forumet är trådar om havsöringfisket på Västkusten (i synnerhet flugfiske och flugbindning). Jag kan inte säga att jag är något direkt proffs så det hade varit kul att se lite fler tips för att få tag i dom blanka.

Kommentera

Jag har varit extremt lite aktiv i år på FS. En av anledningarna är att mitt flugfiskeår har rent ut sagt varit skit och katastrof. Har inte landat en enda öring i år på de extremt få pass jag lyckats få till. Två tappade småöringar, två landade löjor och fem landade färnor är allt jag lyckat prestera med mina flugspön. Nästan så jag haft lust att hänga mig i fluglinan.
                    Senast ändrad av Haspelmannen; 2016-11-21, 09:44.

Kommentera

Jag läser här varje dag men skriver inte så mycket.
                      Just nu har jag drabbats av jättebebissyndromet(en fruktansvärd sjukdom som bara stora starka karlar får) och sitter och tycker synd om mig själv.
                      Jock: Du ska veta att dina tips och råd är uppskattade även om ingen svarar

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jag, Sture, 2025-02-16, 20:20
                      1 svar
                      347 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Okoun
                      av Okoun

Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                      0 svar
                      146 visningar