Väldigt dött här i flugfiskesektionen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Väldigt dött här i flugfiskesektionen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Click image for larger version

Name:	DSC_0153.jpg
Views:	1
Size:	1,08 MB
ID:	1783236

Får skicka bilden som jag lovade. En lyckad dag i Harasjömåla.. Var mitt söndags nöje.
    Låg is på vissa gölar men riktigt effektivt vid iskanten.
    Känner med att jag bara läst men inte medverkat i diskussionen.
    /Ingemar

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
      Hej Göran;

Det är du som kan mest och håller flugfisket igång efter Lax och Öring här på fiskesnack. Eventuellt kan du kontakta Johan Abelsson (Abel Fishing) här .. http://www.abelfishing.com/cat/blogg/ .. och be honom skriva några rader eller artiklar här om Laxfisket förr i Alta, Gaula och Orkla....

Go for the Big Salmons!

Old Firehand

Ps. Du får gärna hälsa till Johan från mig..Ds.
      Hmm, inget dåligt tips det inte. Tack för det!
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av .art Visa inlägg
        Jag är här och läser mycket men eftersom att jag är nybörjare så har jag inte så mycket att berätta själv ännu.
        Jag har läst många av dina trådar Jock Scott.
        Du kommer säkert att ha att dela med dig av litet längre fram ska du se.
        Kul att du är tycker att det är intressant att läsa det jag skriver / skrev.

Kommentera

Jo, jag kan hålla med om att man är litet seg nu när det gäller fisket. Litet för kyligt och grått för att det ska kännas kul att stå och veva med spöt. Har heller inte kommit igång med den mörka årstidens flugbinderi.

Sitter hellre och häckar vid datorn eller glor på TV:n för tillfället. Men vad det lider, så sitter man väl snart vid städet och drömmer om nästa säsong.

Kommentera

Eller så gör man som jag
            Fram med spinnspöt och jagar Gädda, Gös och Abborre
            Blir ju lite havsöring oxå
            Men flugfisket kommer jag Aldrig släppa
            Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
            Flugfiske är en Livs-stil
            2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Flugfiskar inte så jag har inget att bidra med i sak tyvärr. Precis som nämns så tror jag att FB och likande konkurrerar samt att en del rutinerade fiskare främst bloggar... Kanske att de drar in en slant där?

Fiskebloggar kan vara intressanta att läsa men det är ytterst sällan jag kommenterar i dem så det kan nog vara ganska ensamt att driva, inget för mig iaf...

Har inte varit på FS så längre, kan en förändrad "ton och hyfs" över tid ha med saken att göra? En del är lättstötta och andra läser inlägg som "fan läser bibeln". Där kanske några faller bort...?

Att det blir mer tekniskt, utrustning mm, har i mitt fall till del att göra att mitt fiske inte är så mycket att skriva om vad gäller spänning, metod eller imponerande fångster... Ja skrev i en tråd att mitt sökande efter mitt "optimala" gäddspö sannolikt är ett substitut i brist på god fiskelycka. Då kan jag i vart fall "nöja mig" i att spöt kastar härligt och bra mellan glesa hugg...

För övrigt lever vi i en tid av hög konsumtion och på senare år allt enklare möjligheter till intressant import, även det bidrar till slagsida åt utrustning, vi är helt enkelt bättre konsumenter än vi är skribenter... och fiskare...

I lördags försökte jag fiska efter gädda i Mälaren med en vän, vi fick nästan en, det var nära, i alla fall är jag nästan övertygad om den saken...
              Senast ändrad av anteman; 2016-11-22, 01:58.

Kommentera

Jock Skott, jag vet att bland annat dina inlägg är mycket uppskattade här på forumet. Jag själv flugfiskar inte (ännu) så jag har inte så mycket att bidra med just när det gäller flugfiskediskussionerna. Men jag hjälper gärna till att promota dem osv.

Här kommer några generella tips om hur man kan förbättra diskussionerna igen:
                - Skapa nya (eller återuppliva) trådar med intressanta ämnen. Helst som passar säsongen.
                - Vara så hjälpsamma som möjligt mot varandra i trådarna.
                - Prenumerera på de ämnen och forumkategorier som man är intresserad av. Ibland missar man nya inlägg i intressanta trådar och där kan en prenumeration via PM och/eller E-post hjälpa till att ha koll.

Jag tar gärna emot tips om hur vi kan förbättra forumet ytterligare för er flugfiskare.

Med vänlig hälsning Anders
                Senast ändrad av Bergman; 2016-11-22, 08:01.
                C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                Fiskesnacks regler hittar ni Här
                Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Classe69? Det hade jag kunnat tänka mig att göra. Men tyvärr, äger jag ingen sådan utrustning. Och det har ju tråkigt nog varit uselt med pimpel isar här i södern de senaste åren. Annars är ju det ett trevligt fiske sätt också.
                  Senast ändrad av Jock Scott; 2016-11-22, 10:40.

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
                    Jock Skott, jag vet att bland annat dina inlägg är mycket uppskattade här på forumet. Jag själv flugfiskar inte (ännu) så jag har inte så mycket att bidra med just när det gäller flugfiskediskussionerna. Men jag hjälper gärna till att promota dem osv.

Här kommer några generella tips om hur man kan förbättra diskussionerna igen:
                    - Skapa nya (eller återuppliva) trådar med intressanta ämnen. Helst som passar säsongen.
                    - Vara så hjälpsamma som möjligt mot varandra i trådarna.
                    - Prenumerera på de ämnen och forumkategorier som man är intresserad av. Ibland missar man nya inlägg i intressanta trådar och där kan en prenumeration via PM och/eller E-post hjälpa till att ha koll.

Jag tar gärna emot tips om hur vi kan förbättra forumet ytterligare för er flugfiskare.

Med vänlig hälsning Anders
                    Då är det läge att skaffa ett flugfiske kit.

Tack för erbjudandet och tipsen! Alltid bra med litet promotion.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
                      Då är det läge att skaffa ett flugfiske kit. .
                      Lät som en utmaning Bergman
                      Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                      Flugfiske är en Livs-stil
                      2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                      0 svar
                      146 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Jimmykay  
                      Arbetar...
                      X