Väldigt dött här i flugfiskesektionen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Väldigt dött här i flugfiskesektionen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Red Tag
    replied
    Så här års e det brasfiske som gäller för min del. Dvs slänga några pinnar i kaminen och slå sig till ro i sin fåtölj med en fin whisky och en trevlig fiskebok eller annan lektyr i ämnet.

Flugfiskesäsongen börjar för min del först när premiärerna i björka och bjeveröd drar igång.

Nästa år blir det tidigare eftersom jag ska försöka fluga lite öring längs kusten i feb-mars.

http://www.youtube.com/watch?v=KCoBi01RtpE
    Senast ändrad av Red Tag; 2016-12-11, 15:17.

Lämna en kommentar:

• Jock Scott
    replied
    Jo, det är inte utan att man längtar till mitten av april. Iof kan man ju starta upp ett par - tre veckor tidigare med sjunk lina fisket här nere i södern om man vill få utlopp för fiske frossan man har samlat på sig under vinter uppehållet.

Lämna en kommentar:

• Hampus.j
    replied
    riktigt bra rullar , nä nu jäklar får det bli vår tycker jag

Lämna en kommentar:

• Jock Scott
    replied
    Då får jag väl addera till ögon godiset:

Senast ändrad av Bergman; 2016-12-10, 10:54. Anledning: Bäddat in filmerna

Lämna en kommentar:

• Hampus.j
    replied
    Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
    Grym fiske porr dessa klipp! Tack för dem. Men samtidigt kvider man litet inombords att vi är inne i december långt från all vakande fisk.
    ja dom klippen är grymma, jo jag håller med det är nästan jobbigt och kolla på det för att man vet att det är så långt kvar till säsong så man får begränsa antalet klipp man kollar på per dag

Lämna en kommentar:

• Jock Scott
    replied
    Grym fiske porr dessa klipp! Tack för dem. Men samtidigt kvider man litet inombords att vi är inne i december långt från all vakande fisk.

Lämna en kommentar:

• Hampus.j
    replied
    eftersom detta verkar bli en allmän flugfisketråd där det snacks lite allt möjligt så länkar jag lite good stuff så här på vinter halvåret.

Lämna en kommentar:

• Jock Scott
    replied
    Jo, man har lätt en liten skog av spön och ett par hyllmeter rullar med tiden. Hoppas att du hittar det. Vore kul att se.

Lämna en kommentar:

• Waxin
    replied
    Det ska jag göra...har bara ett litet bekymmer, jag hittar det inte.
    Vet att det står bland spöna i mitt "jakt och fiske rum" men det är ett gäng och jag orkade inte leta längre, gör ett nytt försök ikväll.

Lämna en kommentar:

• Mikael.T
    replied
    Waxin, ladda gärna upp en bild! Intressant att se om det har nån beteckning. IMX är ju en riktigt klassisk serie. Jag uppskattar själv många av de tidiga grafitspöna från de bättre tillverkare/spödesigners. Det som blivit bättre sen dess är främst de billigare spöna som kunde vara horribla förr, men nu har en väldigt hög lägstanivå.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
0 svar
156 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Jimmykay  
Arbetar...
X