Väldigt dött här i flugfiskesektionen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Väldigt dött här i flugfiskesektionen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Classe69
    replied
    Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
    En riktig all around fluga det där verkar det. Sådana finns det inte många av minsann.
    Då skall vi va rädda om Green Monster
    Extra kul att man varit med lite och plockat fram den

Lämna en kommentar:

• Bergman
    replied
    Ursprungligen postat av Silverfisk Visa inlägg
    Kanske de precis som jag tycket den nya designen av fiskesnack suger fett?

Den gamla var okej. Inte lysande. Men okej.

Men det kommer man förstås inte erkänna. För mycket prestige i det.
    Du har fortfarande inte svarat på mina frågor i den andra tråden där du framfört ospecificerad kritik. Jag är mycket lyhörd när det gäller konkreta förbättringsförslag och konkret kritik. Det som inte redan är löst står på todo-listan. Luddig och ospecificerad kritik leder dock ingen vart...

Lämna en kommentar:

• Silverfisk
    replied
    Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
    Undrar vart alla entusiastiska flugfiskare som häckade här har blivit av? Knappt ett ord har blivit skrivet här på länge om man jämför med förr.
    Och det är väl fler än Classe69 och jag som ska hålla sektionen igång eller?
    Kanske de precis som jag tycket den nya designen av fiskesnack suger fett?

Den gamla var okej. Inte lysande. Men okej.

Men det kommer man förstås inte erkänna. För mycket prestige i det.

Lämna en kommentar:

• Waxin
    replied
    Har en spöfråga till alla flugfiskenördar

Farsgubben fick ett flugspö i 40 års present, av märket Loomis???? Gary Loomis har jag koll på men detta hette bara loomis och texten är i ett annat typsnitt.
    Någon som har koll på vad det är.

Jo förresten han fyllde 40 för 28 år sedan, så spöt är ganska gammalt och tungkastat men överlag rätt trevligt. Ska se om jag kan peta in en bild ikväll när jag kommer hem.

Lämna en kommentar:

• orient
    replied
    Har tyvärr inte skrivit mkt alls den senaste tiden, har också dragit ner på läsandet. Känns som att man har mkt annat för sig! Men! Jag har dragit igång flugfisket i år.. Debuten skedde på en, tydligen, svårfiskad plats med ginklart kallt vatten (som går att dricka rakt upp och ned), nämligen i Pliva och Ribnik i Bosnien. Min vapendragare hjälpte mig med lite kastteknik och flugval och jag lyckades till slut landa två st små öringar och två st små harrar. Kul! Nästa steg blir att utveckla kastandet/presentationerna och börja binda ordentligt.

Lämna en kommentar:

• Jock Scott
    replied
    Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
    Ja, Green Monster låter skitbra
    Den funkar ju på många fiskar. Jag tog ju PB på Gädda i våras/somras. 7980g vägde den in på. Trodde jag fastnat i en stock då jag tyngt ner flugan lite för att komma ner på botten
    En riktig all around fluga det där verkar det. Sådana finns det inte många av minsann.

Lämna en kommentar:

• Natas
    replied
    Jag införskaffade nyligen ett gäddset, ett vision Big mama med en vision tank, och en intermediat lina och en bunt tubflugor. Då isen lagt sig på samtliga sjöar och kustvikar jag brukar fiska, så fick jag lägga fokus till en av åarna som rinner i närheten. Vädret var omväxlande med sol bakom dis och moln mixat med snöfall.

Jag fiskade ngn timma och hade vad jag tror tre stycken kontakter ( pet ) men ingen av dessa ville behaga att fastna. Jag gick nedströms till ett lite djupare parti. Öppnar boxen med flugor och väljer omsorgsfullt ut en olivgrön variant som skall efterlikna en abborre ( oväntat då jag aldrig gillat "färgen" abborre när jag spinnfiskat ) Hitta en plats mellan två träd, kramgoa tallar, drog ut lina och re-strippa den ner i linkorgen. La ut 15-17 meter... lät det sjunka 4-5 sek. två snabba korta strip... två sekunder paus en strip och sen..... BAAAAM *höll på att skita på mig* stripstrikea den och sen drog den en 20-25 m lina men sen var det rätt lugnt.... gälgrepp några snabba bilder och en puss sen fick den gå tillbaka utan varken längd el vikt tagen.

Men varken vikt eller längd spelar ngn roll. Det var första gäddan på femton år, första gäddan på anpassade prylar ( inte ett klass fem med en egenklippt klump och flashflugor )

och jag är för alltid fast igen, bjuder på en bild på den sjuhundratandademadamen

mvh Rasmus

Click image for larger version

Name:	IMG_8154.jpg
Views:	1
Size:	973,4 KB
ID:	1783270

Lämna en kommentar:

• Classe69
    replied
    Ja, Green Monster låter skitbra
    Den funkar ju på många fiskar. Jag tog ju PB på Gädda i våras/somras. 7980g vägde den in på. Trodde jag fastnat i en stock då jag tyngt ner flugan lite för att komma ner på botten

Lämna en kommentar:

• Jock Scott
    replied
    Den flugan Classe snackar om är bunden på streamer krok 8.
    Stjärt: Grön Marabou.
    Kropp: Grön chenille
    Kropps hackle: Grizzly virat i en spiral längs kroppen.
    Huvud. Metall skalle som man ritar dit 2 st små, svarta ögon på.

Klart!

Green Monster kanske är ett namn?
    Senast ändrad av Jock Scott; 2016-11-27, 21:54.

Lämna en kommentar:

• Classe69
    replied
    Jag kan rekommendera en fluga som inte har något namn än
    Men Jock Scott vet exakt hur men binder den
    Och den funkar på Regnbåge året runt, bara det är isfritt
    Måste fan komma på ett bra namn på den

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
0 svar
156 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Jimmykay  
Arbetar...
X