Väldigt dött här i flugfiskesektionen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Väldigt dött här i flugfiskesektionen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Har tyvärr inte skrivit mkt alls den senaste tiden, har också dragit ner på läsandet. Känns som att man har mkt annat för sig! Men! Jag har dragit igång flugfisket i år.. Debuten skedde på en, tydligen, svårfiskad plats med ginklart kallt vatten (som går att dricka rakt upp och ned), nämligen i Pliva och Ribnik i Bosnien. Min vapendragare hjälpte mig med lite kastteknik och flugval och jag lyckades till slut landa två st små öringar och två st små harrar. Kul! Nästa steg blir att utveckla kastandet/presentationerna och börja binda ordentligt.

Kommentera

Har en spöfråga till alla flugfiskenördar

Farsgubben fick ett flugspö i 40 års present, av märket Loomis???? Gary Loomis har jag koll på men detta hette bara loomis och texten är i ett annat typsnitt.
      Någon som har koll på vad det är.

Jo förresten han fyllde 40 för 28 år sedan, så spöt är ganska gammalt och tungkastat men överlag rätt trevligt. Ska se om jag kan peta in en bild ikväll när jag kommer hem.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
        Undrar vart alla entusiastiska flugfiskare som häckade här har blivit av? Knappt ett ord har blivit skrivet här på länge om man jämför med förr.
        Och det är väl fler än Classe69 och jag som ska hålla sektionen igång eller?
        Kanske de precis som jag tycket den nya designen av fiskesnack suger fett?

Den gamla var okej. Inte lysande. Men okej.

Men det kommer man förstås inte erkänna. För mycket prestige i det.

Kommentera

Ursprungligen postat av Silverfisk Visa inlägg
          Kanske de precis som jag tycket den nya designen av fiskesnack suger fett?

Den gamla var okej. Inte lysande. Men okej.

Men det kommer man förstås inte erkänna. För mycket prestige i det.
          Du har fortfarande inte svarat på mina frågor i den andra tråden där du framfört ospecificerad kritik. Jag är mycket lyhörd när det gäller konkreta förbättringsförslag och konkret kritik. Det som inte redan är löst står på todo-listan. Luddig och ospecificerad kritik leder dock ingen vart...
          C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
          Svar på vanliga frågor hittar ni Här
          Fiskesnacks regler hittar ni Här
          Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
            En riktig all around fluga det där verkar det. Sådana finns det inte många av minsann.
            Då skall vi va rädda om Green Monster
            Extra kul att man varit med lite och plockat fram den
            Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
            Flugfiske är en Livs-stil
            2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Waxin, ladda gärna upp en bild! Intressant att se om det har nån beteckning. IMX är ju en riktigt klassisk serie. Jag uppskattar själv många av de tidiga grafitspöna från de bättre tillverkare/spödesigners. Det som blivit bättre sen dess är främst de billigare spöna som kunde vara horribla förr, men nu har en väldigt hög lägstanivå.

Kommentera

Det ska jag göra...har bara ett litet bekymmer, jag hittar det inte.
                Vet att det står bland spöna i mitt "jakt och fiske rum" men det är ett gäng och jag orkade inte leta längre, gör ett nytt försök ikväll.

Kommentera

Jo, man har lätt en liten skog av spön och ett par hyllmeter rullar med tiden. Hoppas att du hittar det. Vore kul att se.
                  What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

eftersom detta verkar bli en allmän flugfisketråd där det snacks lite allt möjligt så länkar jag lite good stuff så här på vinter halvåret.

Kommentera

Grym fiske porr dessa klipp! Tack för dem. Men samtidigt kvider man litet inombords att vi är inne i december långt från all vakande fisk.
                      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                      0 svar
                      149 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Jimmykay  
                      Arbetar...
                      X