2017 Flugfiskerapporter - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

2017 Flugfiskerapporter

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Click image for larger version

Name:	DSC_1453.jpg
Views:	1
Size:	996,7 KB
ID:	1785648
    Konstig och svår säsong för mig, men några minnesvärda fiskar blev det ändå. Denna maffiga harr från Härjedalen på streamer!

Kommentera

Man har ju inte hjulat runt i lägenheten sedan detta hände precis. Men nu börjar stortån att kännas ok. igen. Så man får väl ta litet revansch på Regnbågen här under hösten.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av pehea Visa inlägg
        [ATTACH=CONFIG]96832[/ATTACH]
        Konstig och svår säsong för mig, men några minnesvärda fiskar blev det ändå. Denna maffiga harr från Härjedalen på streamer!
        En vacker firre verkligen! Saknar Harren svårt här nere i Skåne. Är min favorit fisk att flugfiska på.

Kommentera

Säsongen har varit bedrövlig för mig på allt fiske. Stark vind ihop med det vanliga livspusslet. Nu är iaf regnbågarna i klubbsjön lite mer samarbetsvilliga. Denna har gått länge i sjön. 2,4.Click image for larger version

Name:	20171015_125341.jpg
Views:	1
Size:	872,4 KB
ID:	1785813
          Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

Kommentera

Fin båge det där. Då har du iaf. fått en viss kompensation för den usla fiske säsongen.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
              Fin båge det där. Då har du iaf. fått en viss kompensation för den usla fiske säsongen.
              Tackar! =)
              Jag tassade runt sjön och spanade efter vak, på ett ställe tyckte jag att jag såg ett vak i ögonvrån utanför en kastgata. Hm. Hur ska jag komma åt den? Jag klev i på ett ställe med okänd botten (provade med pinnen först) en bit före kastgatan och fiskade mig ditåt utan resultat, men jag fortsatt mitt försiktiga vadande på okänd bottten fram till en lite udde dels eftersom det brukar vaka utanför udden, dels eftersom jag också ville fiska av viken efter udden. Ingen kontakt. Precis när jag står vid udden ser jag vak inne i viken bara en liten bit bort. Resten är historia. Spöt är klass 4 så jag hade lite pyssel innan jag fick använda håven. Regnbåge är mer spännande än man kanske tänker sig särskilt om den gått ett tag i sjön...jag har verkligen massor kvar att lära om detta, har du något boktips? Det är imitationsfisket jag menar.
              Tack igen för all hjälp du ger oss andra här! =)
              Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

Kommentera

En fin fiske berättelse det där! Jag såg framför mig hur du tog dig fram och till slut fick firren.

Den här boken kanske?

Eller:

Ett par andra böcker man inte ska vara utan:

Har inte läst dessa men de verkar intressanta.

Tackar för de vänliga orden.
                Senast ändrad av Jock Scott; 2017-10-17, 16:42.

Kommentera

Man tackar och bugar!
                  Det svaret gick man igång på, jag har kollat efter böcker hela kvällen. Blev nyss klar. Det slutade lika oväntat som fisket gör ibland. Jag lyckades hitta ett exemplar av Pierrous Flugfiskarens insekter. Jag har läst den förut, den finns på bibblan, men tyckte den var lite mastig. Men nu har jag insett att jag måste börja med den. Annars är ju den filmen av Klingberg du länkade till om nymfer högintressant. Det är nymferna jag vill åt! Hittade också Pelle Klippinges bok Bland världens största havsöringar så den blev det också. Skitfiske! =)

Kommentera

Din rackarns lyckost! Pierrous bok är den enda du behöver för insekts läran. Synd, att han blev ovän med förläggaren. Så några nyutgåvor kan vi tyvärr glömma.
                    Håll i den boken sten hårt! Den är guld värd.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
                      Din rackarns lyckost! Pierrous bok är den enda du behöver för insekts läran. Synd, att han blev ovän med förläggaren. Så några nyutgåvor kan vi tyvärr glömma.
                      Håll i den boken sten hårt! Den är guld värd.
                      synd när folk blir ovänner. Du får strax ett PM.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Trickster, 2024-12-02, 19:49
                      1 svar
                      312 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg harlequine  
                      Startad av Jag, Sture, 2025-02-16, 20:20
                      1 svar
                      323 visningar
                      0 gillar