Litet nybörjare tips inför starten av säsongen. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Litet nybörjare tips inför starten av säsongen.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av anton_95 Visa inlägg
    Mitt flugspö har inte fått bekänna färg, är ytterst bekväm av mig och det blir alltid spinnfiske just för att det är så simpelt. Flugfiske borde vara simpelt vid det här laget med tanke på hur mycket tips man har fått framför allt från dig Jock, kryper tillbaka till flugfiske kategorin varje år vid denna tid punkt och tänker i år ska jag ta tag i det men av nån anledning så blir det aldrig av.
    Dina nybörjare tips kanske får mig att ta tag i det i år.
    Glad om jag kan få dig att greppa flug grejorna och pröva litet. Sedan så är det ju lätt att stenhårt hålla sig till det man känner att man behärskar bra. Nya grejor och tekniker känns alltid litet nervöst och suspekt att börja med. När jag började, så var det under ett ganska långt tag som jag spinn fiskade till 97% och flug utrustningen fick då och då följa med ut litet halvhjärtat så där. Sedan så blev det 50 - 50 ett tag sedan jag fått min allra första fisk på fluga ( En mindre båge ) Men så småningom så stod haspel utrustningen bara och dammade i garderoben allt mer.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2017-04-10, 20:24.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
    0 svar
    149 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Jimmykay  
    Arbetar...
    X