Ungar, kan säga rent otroliga och roliga saker. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ungar, kan säga rent otroliga och roliga saker.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ungar, kan säga rent otroliga och roliga saker.

För 2 somrar sedan en varm juni dag satt jag på en bänk med en kompis då 12 - 13 åriga son vid Björka dammen och tittade på när några Vulgata, Dagsländor åkte berg och dalbana i luften vid strand kanten.

Grabben, ville veta mer om dessa sländor sedan jag hade pekat ut dem för honom med spö toppen.
    Jag förklararde bland annat att de max lever ett par dagar innan deras tid här är över och att det är därför de kallas för Dagsländor.

Han satt tyst ett tag och sedan sade han.

- Men tänk? Då måste ju en sådan slända hinna med att fira en massa födelsedagar på så kort tid!

Jag bara tittade på honom med förundran. Hur kunde han komma upp med en sådan slutsats bara så där?

Jag harklade mig .

- Jo, det blir ju nog en hel del täta firanden kan jag tro?

Grabben sade.

- Tur i alla fall för föräldrarna att de inte behöver köpa några födelsedags presenter då.

Då fick jag kämpa hårt för att inte bli tvungen att springa iväg och gömma mig någonstans där han inte kunde höra mig skratta.

Inte för att jag tyckte att hans slutledningar var dumma. Utan för att de var så sköna!

Med vad jag hoppas var ett perfekt poker ansikte? Så sade jag bara.

- Jo du, det hade blivit dyrt för dem det! Ehem.

Ungar är för härliga!
    Senast ändrad av Jock Scott; 2017-03-22, 19:22.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
0 svar
156 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Jimmykay  
Arbetar...
X