2019 flugfiskerapporter - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

2019 flugfiskerapporter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • 2019 flugfiskerapporter

    Här kan vi lägga upp våra flugfiskefångster.
    Första för året, största, minsta, konstigaste m.m.

  • #2
    Min första för året. Känns skönt att vara igång nu med flugfisket. Tog på en egenbunden svart wolly bugger stl 10.

    Kommentera


    • #3
      Årets största (+50cm) från årets första huggkalas i söndags när jag fick in ett gäng havsöringar inom kasthåll för flugspöt.
      Tog den på en Magnus fluga som jag bundit med röda glaspärlor som ögon i stället för kedjeögona.



      En mycket nöjd/
      PerN



      Kommentera


      • #4
        Två havsöringar på kusten hittills. Båda simmar. 40 cm och en på lite över 45. Galet väder med solsken, ostvind och lågvatten => knappt fiskat.
        Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

        Kommentera


        • #5
          Några havsöringar till på kusten, inget stort. Knappt hunnit fiska. Några harrar två kring kilot, en på 1,25 och en på 1,3!!!
          Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

          Kommentera


          • #6
            Nytt PB på sik två gånger om. Båda på torrfluga från kajak uppe i Lappland. Härligt att glida omkring på en blank fjällsjö och kasta på vak. Jag var egentligen ute efter öring, men har aldrig fått någon stor sik förut så det var en kul bonusfångst.

            Kommentera


            • #7
              Tog på en svart klinkhammer stl. 14.

              Kommentera


              • #8
                Underbar dag med flugfiskeklubben vid en P&T-sjö.1 upp, 6 missade (2 slet av flugan, 1 släppte precis vid håven). Black & peacock i stl 14 var flugan för dagen. Bågarna var fina och pigga. Hösten är en fin tid för regnbågsfisket.

                Kommentera


                • #9
                  En havsöring igår lite över måttet. Snart 1/10 . Årets värsta dag. Då är det stängt på kusten. Man får bita på naglarna, gå i samtalsterapi och käka lugnande till 1/1. Då öppnar det på kusten i Skåne.
                  Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

                  Kommentera


                  • #10
                    Rapporterar lite här, om man gillar flugfiske i de norra delarna av landet?

                    https://www.youtube.com/channel/UCwr...wXgKVrQ/videos

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av json95, 2021-08-21, 16:39
                    7 svar
                    676 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Fiskare Bob  
                    Startad av Pellepaltnacke, 2023-10-22, 14:27
                    3 svar
                    232 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Niklar
                    av Niklar
                     
                    Arbetar...
                    X