2019 flugfiskerapporter - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

2019 flugfiskerapporter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • meek
    replied
    Rapporterar lite här, om man gillar flugfiske i de norra delarna av landet?

    https://www.youtube.com/channel/UCwr...wXgKVrQ/videos

    Lämna en kommentar:


  • Abumatic220
    replied
    En havsöring igår lite över måttet. Snart 1/10 . Årets värsta dag. Då är det stängt på kusten. Man får bita på naglarna, gå i samtalsterapi och käka lugnande till 1/1. Då öppnar det på kusten i Skåne.

    Lämna en kommentar:


  • Haspelmannen
    replied
    Underbar dag med flugfiskeklubben vid en P&T-sjö.1 upp, 6 missade (2 slet av flugan, 1 släppte precis vid håven). Black & peacock i stl 14 var flugan för dagen. Bågarna var fina och pigga. Hösten är en fin tid för regnbågsfisket.

    Lämna en kommentar:


  • Haspelmannen
    replied
    Tog på en svart klinkhammer stl. 14.

    Lämna en kommentar:


  • FatRap
    replied
    Nytt PB på sik två gånger om. Båda på torrfluga från kajak uppe i Lappland. Härligt att glida omkring på en blank fjällsjö och kasta på vak. Jag var egentligen ute efter öring, men har aldrig fått någon stor sik förut så det var en kul bonusfångst.

    Lämna en kommentar:


  • Abumatic220
    replied
    Några havsöringar till på kusten, inget stort. Knappt hunnit fiska. Några harrar två kring kilot, en på 1,25 och en på 1,3!!!

    Lämna en kommentar:


  • Abumatic220
    replied
    Två havsöringar på kusten hittills. Båda simmar. 40 cm och en på lite över 45. Galet väder med solsken, ostvind och lågvatten => knappt fiskat.

    Lämna en kommentar:


  • PerN
    replied
    Årets största (+50cm) från årets första huggkalas i söndags när jag fick in ett gäng havsöringar inom kasthåll för flugspöt.
    Tog den på en Magnus fluga som jag bundit med röda glaspärlor som ögon i stället för kedjeögona.



    En mycket nöjd/
    PerN



    Lämna en kommentar:


  • Haspelmannen
    replied
    Min första för året. Känns skönt att vara igång nu med flugfisket. Tog på en egenbunden svart wolly bugger stl 10.

    Lämna en kommentar:


  • Haspelmannen
    started a topic 2019 flugfiskerapporter

    2019 flugfiskerapporter

    Här kan vi lägga upp våra flugfiskefångster.
    Första för året, största, minsta, konstigaste m.m.

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
X