Gratiskurs för flugfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gratiskurs för flugfiske

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Gratiskurs för flugfiske

    Om Du skulle bli erbjuden en introduktionskurs på 4-5 ggr 'a 3 timmar per tillfälle med teori varvat med praktik i närheten av din bostadsort helt utan kostnad... skulle det vara av intresse för dig då?

  • #2
    MJAAAA njä inte direkt jag sku fundera på "Vars sitter Kroken i Bullan ? "

    har du blivi erbjuden en sådan ?

    Kommentera


    • #3
      Nej, jag har inte blivit erbjuden en sån kurs men det finns en liten skara entusiaster som planerar att dra igång en sån kurs. Intresset här var dock inte alls vad jag hade trott dessvärre.

      Kommentera


      • #4
        Klart sånt kan vara intressant , learning by doing i all ära men det kan vara bra om nån ger tips i rätt riktning

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg
          Klart sånt kan vara intressant , learning by doing i all ära men det kan vara bra om nån ger tips i rätt riktning
          Att lära sig använda ett flugspö effektivt kräver just övning men jag tror även att en stor portion teori bakom det hela kan göra att man når framgång lite snabbare.

          Att åka iväg på en flugfiskekurs med en certifierad instruktör kan nog vara jättebra men det kan nog kännas lite pinsamt för många där kunskapsnivån kan vara allt från noll till ganska duktiga kastare som vill lära nya rön... dessutom kostar det ju en del. Men kommer man med i en grupp där alla i stort sett har noll erfarenhet tror jag att många har lättare för att ta sig tid att lära.

          Får man börja en dag inomhus med lite teori bakom, hur man riggar ett spö, val av lina till ett spö, fysikens lagar ;-) och även prova teorin i praktiken med ett övningspö för inomhusbruk med god stämning blir det nog enklare att ses en andra gång för att då testa det praktiska på en gräsplan med både övningsspö och ett vanligt flugspö.

          Än så länge är det ju bara en tanke som väckts bland några få entusiaster så jag tror det kan vara viktigt med åsikter, tankar och idéer från nyfikna som kanske har köpt ett flugkit men som inte får till det eller dom som bara vill testa på för att se om det är roligt. För flugkastare av flugkastare typ.

          Det är ju pinsamt att ställa sig själv på en fotbollsplan och tokveva med ett spö... men i grupp behöver man bara komma över det pinsamma med att säga "Hej" :-)

          Kommentera


          • #6
            Jag hade inte tvekat att gå en sån kurs. Det behövs verkligen. Ha, ha, ha…
            sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
              Om Du skulle bli erbjuden en introduktionskurs på 4-5 ggr 'a 3 timmar per tillfälle med teori varvat med praktik i närheten av din bostadsort helt utan kostnad... skulle det vara av intresse för dig då?
              Absolut

              Kommentera


              • #8
                Ja det hade varit intressant.
                Gick en endagskurs i höstas och har kommit igång lite.
                Även om jag står på fotbollsplaner och andra platser som ger gott om åskådare och skämmer ut mig på egen hand så hade fler kurser varit intressant.

                Kommentera


                • #9
                  Jag skulle gärna tacka ja.

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
                    Om Du skulle bli erbjuden en introduktionskurs på 4-5 ggr 'a 3 timmar per tillfälle med teori varvat med praktik i närheten av din bostadsort helt utan kostnad... skulle det vara av intresse för dig då?
                    Absolut intressant!

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av json95, 2021-08-21, 16:39
                    7 svar
                    673 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Fiskare Bob  
                    Startad av Pellepaltnacke, 2023-10-22, 14:27
                    3 svar
                    229 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Niklar
                    av Niklar
                     
                    Arbetar...
                    X