Suger Loop's flufglinor? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Suger Loop's flufglinor?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• RedTag
    replied
    Ultra 4 är Scientific Anglers lina om jag inte har fel, och jag har kört med SA ultra II många år och är mycket nöjd. Men jag är väl inte sådär märkestrogen såm många andra utan använder det som fungerar bra då det är dags att byta lina eller vad det nu må gälla.
    Har även haft Cortland 444 på en rulle i drygt 10år och den funkar som en gud fast den är duktigt använd.
    Tipset är, Rengörning med fuktig disktrasa sedan nåt linrengörningsmedel varje gång man varit och fiskat, och linan håller längre än om man inget gör då är den slut inom 1-2 säsonger.

Lämna en kommentar:

• dallas
    replied
    Re: Intressant! Ingen har svarat på frågan ännu!!!

Originally posted by Pettsson
    Vad jag vet o kan skulle jag valt en loop long distance till ditt spökit om jag nu ville ha en looplina! Alla linor krakelerar...så är fallet! De som är värst är oftast billigast! Men bland de dyra märkena så anser jag att teeny och loop toppar krackligan helt! Det som händer är att linan ger sig mellan skjutdelen och klumpen dvs den del som belastas mest och oftast.......Just nu håller jag på att slita ut två st. Sierralinor så mycket jag kan o hinner.....tja dom är som vilka normala linor som helst men vi får se!!! Om du vill skaffa dig en lina som håller i tid o evighet till kostnad av känsla "skjut" så köp en Cortland 333 alt.444 tja ingen rolig lina men en slitvarg som håller!

Satsa på en bra lina slit ut den o köp en ny!
    Tackar Pettsson!
    Hörde nåt om en Ultra 4... Är det guideline eller? vet du nåt om den?

Lämna en kommentar:

• Bengtsson79
    replied
    Catch:hörde ni fick stora fiskar ha ha ha

Lämna en kommentar:

• Pettsson
    replied
    Intressant! Ingen har svarat på frågan ännu!!!

Vad jag vet o kan skulle jag valt en loop long distance till ditt spökit om jag nu ville ha en looplina! Alla linor krakelerar...så är fallet! De som är värst är oftast billigast! Men bland de dyra märkena så anser jag att teeny och loop toppar krackligan helt! Det som händer är att linan ger sig mellan skjutdelen och klumpen dvs den del som belastas mest och oftast.......Just nu håller jag på att slita ut två st. Sierralinor så mycket jag kan o hinner.....tja dom är som vilka normala linor som helst men vi får se!!! Om du vill skaffa dig en lina som håller i tid o evighet till kostnad av känsla "skjut" så köp en Cortland 333 alt.444 tja ingen rolig lina men en slitvarg som håller!

Satsa på en bra lina slit ut den o köp en ny!

Lämna en kommentar:

• Majakovskij
    replied
    äh homse

Havsöring som gäller nu så fuska inte med att åka dit och dra larre

Lämna en kommentar:

• Bengtsson79
    replied
    Catch: Gör så själv har man endast 35mil till Trondheim ;D
    Gaula,Orkla,Verdal,Stjördal
    Man kanske skulle dra iväg på en snabbresa till nån av älvarna

Lämna en kommentar:

• Majakovskij
    replied
    Den du tog på fluga var säkert en besa..!?

Kommer bli svårt att få tag i mig i Maj nästa år. Finns det nåt mer eftertraktat än en majlax? jaja tar det sen nu i höst får det bli besor och kvällsfiske efter höstöringen. Bengtsson: Du kan synta bäst du vill i Ljungan, på fredag ska ju jag ner till mörrum och fiska med 5 stolta edgeflyfishing members..! Jonas på ingarö får ju ta med sig lite RLS spön som vi får klämma på

Lämna en kommentar:

• Bengtsson79
    replied
    Tyst du har juh inte dragit nån 10+ blanking än ;D

Lämna en kommentar:

• Majakovskij
    replied
    du vet vad du pratar om eller?

mer kvalite, eh det beror på hur mna vårdar linan

Lämna en kommentar:

• Lazinko
    replied
    mm jag med... inget fel med mitt inlägg om att Guideline är bättre... Lätt mer kvalitè än Loops linor

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
0 svar
149 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Jimmykay  
Arbetar...
X