Flugfiske Thailand i Oktober/November! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugfiske Thailand i Oktober/November!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flugfiske Thailand i Oktober/November!

Tjena!

Jag å tjejen tänkte åka till thailand månadsskiftet oktober/november. Största målet med resan är dykning runt Similan (hur fan stavas det) islands så vi kommer antagligen bo i Kao Lak området.

Några dagar vill nog tjejen ligga på stranden dock, å det är inte riktigt min grej...

Så jag tänkte släpa med mig ett #8 spö å lite diverse-flugor. Men jag har aldrig dängt fluga från strand i Thailand. Undrar därför om det finns nån rolig fisk att ta från land/utvadad (Barracuda etc). Är det fritt fiske? Vad man ska tänka på i övrigt...

/Don

Fan va häftigt vill oxå till Thailand. Vad jag har hört ska det finnas bonefish. Vet tyvärr inte var i Thailand men det finns. Ta med lite bonefish flugor o lite gäddflugor med kevlar tafs till barracudan. Finns många andra arter oxå som du kan få på fluga så länge du befinner dig vid havet.

Kommentera

Ska oxå till thailand i november till december,man man få nåt skoj från land eller måste man ta en båt till nåt rev?

Kommentera

Hello!

Tack för tips.

Gärna lite mer allmänna tips om saltvattenfiske från strand. Är det fritt fiske? Vad kan man vänta sig för arter?

Misstänker att mitt fiske kommer inskränka sig till den tid tjejen ligger på stranden å jag bör väl vara i närheten för solkrämsinsmörjning samt vattenköp etc (jepp, jag är hunsad...)

/Don

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av fiskaren!, 2010-02-26, 20:27
        29 svar
        3 212 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg s1lvertungas  
        Arbetar...
        X