Kast-teknik böcker och DVDs - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kast-teknik böcker och DVDs

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kast-teknik böcker och DVDs

Någon som kan rekommendera något bra, på nybörjarnivå?

Jag fick tag på en norsk rulle som hette "Rett linje" på tradera billigt, den är rätt ok men knappast komplett, väldigt nybörjarinriktad iaf.

Sen finns ju "The Art of Modern Scandinavian Fly Casting" som jag funderar på att få tag i, men jag skulle gissa att inte den är direkt riktad till den färskaste nybörjaren.

I vilket fall så är det väldigt svårt att lära sig genom att kolla på tv.
    Är det blåål eller vralåk?

Kommentera

Sen kan du alltid bli medlem på denna sida där finns Instruktörer mm... www.kastskolan.se
      www.kronos.pixbox.se

Kommentera

Tackar - Genom Kastskolan.se kom jag i kontakt med Håkan Ståhl och har precis avslutat ett första pass med honom - Roligt, givande och prisvärt

Kommentera

Klassikernas klassiker:

Något gammaldags och innehåller en del som man inte alltid behöver (framförallt inte när man ska lära sig), men den är instruktiv och bra. Skitbra och tydliga bilder. Jag använde den rätt mycket när jag skulle lära mig (även om det optimala är att lära sig av någon annan).

Kommentera

Ursprungligen postat av JensB Visa inlägg
            Tackar - Genom Kastskolan.se kom jag i kontakt med Håkan Ståhl och har precis avslutat ett första pass med honom - Roligt, givande och prisvärt
            Härligt Jens då är du snart biten
            www.kronos.pixbox.se

Kommentera

Kör det igen: Sportfiskarnas: "Bättre flugfiske" med Göran Andersson. Helt outstanding instruktionsfilm gjord av Göran + filmning: Torkel och Ingmar Norling. Sök efter den, då är ditt framtida flugfiske säkrat för all framtid, hehe. T.o.m. bilder från Etne-älven är med i den filmen (tips till J.S.)
              BTW, Loop hade den i sin katalog tidigare, ev. hör med dem. Till filmen hörde en instruktions-bok med samma namn som förklarade många specialkast. Men bokens innehåll behandlade oxå optimalisering av ens egen utrustning, s.s. bygga egna linor och tafsar. Spötyper och anpassningar till dem olika aktioner etc....
              Senast ändrad av Flodström; 2009-10-16, 22:33.
              Mvh Flodström
              Flyfishing for salmon

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av fiskaren!, 2010-02-26, 20:27
              29 svar
              3 212 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg s1lvertungas  
              Arbetar...
              X