Nu verkar det ha gått litet stiltje här på flug fiske sektionen för tillfället.
Så jag tänkte, att vi kunde dra en fiske historia som vi varit med om.
Ger ju folk en fin läsning mitt bland alla poster om spön, flugor och annat.
Så skriv på bara! Behöver inte vara något litterärt mästerverk eller handla om jätte firrar. Bara en trevlig fisketur du varit med om.
Jag ska så småningom skriva något jag med.
Ser fram emot att läsa era alster!
Så jag tänkte, att vi kunde dra en fiske historia som vi varit med om.
Ger ju folk en fin läsning mitt bland alla poster om spön, flugor och annat.
Så skriv på bara! Behöver inte vara något litterärt mästerverk eller handla om jätte firrar. Bara en trevlig fisketur du varit med om.
Jag ska så småningom skriva något jag med.
Ser fram emot att läsa era alster!
) polfilter hjälper för att se flugan mer än till sin höjd några meter framför fötterna. PANG, något håller bokstavligen på att slita Loop-spöet ur händerna på mig! Första tanken, vad i helv... LAAAAAAAAAX! Rusningen bara fortsätter i ett våldsamt tempo samtidigt som jag krånglar med fluglinan för den inte skall linda sig runt någon spöring. Alla vet när du står utvadad i tång och om detta händer hur katastrofalt det här kan sluta... Klumpen ute... skjutdelen borta... och nu tuggar det backing. Spöet hoppar fram inte i jämn takt, utan det rycker och sliter brutalt i spöet under rusningen. Vad i... Vad i...! Det här kan bara gå åt skogen. Plötsligt tvärstopp, NEJ NEJ NEJ NEJ!!! Jag svär och skriker, fattar ingenting. Fisken är borta! Jag försöker förtvivlat få kontakt igen, men den är borta. 30 meter fluglina och 25 meter backing senare och fisken är borta, det får bara inte ske! Jag börjar moloket veva upp linan på rullen. När backingen vevats in händer något sjukt, jag ser själva fluglinan böja sig på vattenytan snett in på norrsidan mot mig. Jag börjar veva fortare, vad fanken händer. Jag påskyndar invevningen och vid 7-10 meters lina totalt ute från spolen får jag kontakt. Hm... Kom precis på att jag blandade ihop två olika storys. Fortsättning följer...
Kommentera