Sportfiskemässan i Jönköping - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sportfiskemässan i Jönköping

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
    Dagens fiske tur blev ett riktigt skit fiske i ordets rätta bemärkelse!

När jag kom till Björka dammen på förmiddagen såg det lovande ut. Nästan ingen vind. Grå himmel dock. Väderleks rapporten på TV i morse talade om att det endast skulle bli någon liten skur på förmiddagen och på eftermiddagen skulle det spricka upp. Så jag tog de glest nedkommande dropparna med ro.

Men trots en nästan helt spegel blank damm med endast några få krusningar så såg jag inte ett vak på flera timmar. Såg 2 st långt ut runt 15:00 tiden (Tunga vak och troligen stor fisk). Men ingen firre, över huvud taget visade något som helst intresse för mina flugor. Testade flyt lina med Fjädermygg puppor i olika storlekar. Ett antal större nymfer, Black Gnat #14 och 16. Div. streamers med Intermediate lina från ytan till botten. T.om ett par Booby's fick ett bad. Och jag har ingen aning om hur många kast jag gjorde idag runt hela dammen? Men många var de. Nada! inte ens en stöt i någon av flugorna. De andra 2 fiske killarna som också var där gav upp ett par timmar innan jag stack hem. Visade sig vara ett klokt beslut.

"Det uppsprickande vädret" som väderleks tjejen glatt babblade om i morse, förbyttes i kalla vind stötar och ihållande regn istället!

Tur att man hade väl impregnerade ytter kläder på sig som grejar sådant väder bra. Men trots detta, så efter 3/4 timme i blötan så fick jag nog och sprang bort till vind skyddet och avbröt därmed dagens fiske.

Ja, ja! Sådana är spel reglerna vid fiske. Ibland en fröjd, ibland totalt mörker. Men nu är det skönt att ny duschad, ombytt, mätt och belåten sitta med en kopp nybryggt java vid datorn istället.

Skräp start på flug fiske säsongen! Men det är bara att ta nya tag.

helt övertygad om att nästa rapport blir bättre Jock för nu blir varje dag bättre o bättre...vore det inte så att jag ska till Karlstad på lördag för att titta på hockey o på söndag åka till "Ingvar of Sweden" för ett besök plus att han har gjort ett nytt handtag till mitt ena spö så hade det nog blivit premiär i helgen...men men man kan inte få allt på en gång
    www.kronos.pixbox.se

Kommentera

Petade upp 50 bilder i bloggen tidigare idag!
      Följ bloggen!:
      "Snipkungens blogg"
      ¸¸.·´¯`·...¸><((((º>

-1700 + bilder i fiskedagboken!
      -Steg för steg på Spinnfluga!
      -Steg för steg på magnumspinnare!
      -Steg för steg på gäddfluga!

Kommentera

Ursprungligen postat av Groggo Visa inlägg
        helt övertygad om att nästa rapport blir bättre Jock för nu blir varje dag bättre o bättre...vore det inte så att jag ska till Karlstad på lördag för att titta på hockey o på söndag åka till "Ingvar of Sweden" för ett besök plus att han har gjort ett nytt handtag till mitt ena spö så hade det nog blivit premiär i helgen...men men man kan inte få allt på en gång

Tack för ditt stöd!

Ja, det kan ju inte gå sämre nästa gång iaf. Men så här i början av säsongen är det ju oftast varannan dags fiske. Och jag fick ju iaf en massa frisk luft och kast träning som heter duga. Det blir betydligt roligare om någon vecka då man kan lämna allt vad sjunk linor och streamers heter hemma om man vill?

Dessutom fick jag tillfälle att testa mitt nya Hi Level Classic, 8.4 fot spö klass 3/4. Hade med mig ett av RST spöna klass 5/6 också. Det kändes som en påk efter att ha fiskat med det lilla spöt ett tag.

Hi Level spöt, är ingen lång kastar maskin precis. Men i den lin klassen så är det ju inte tänkt för det heller. Annars, ett mycket trevligt hel aktions spö.

Ska bli kul att bända upp en båge eller Öring med så småningom.
        Senast ändrad av Jock Scott; 2011-04-06, 08:19.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Jag, Sture, 2025-02-16, 20:20
        1 svar
        344 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Okoun
        av Okoun

Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
        0 svar
        139 visningar