Fiske tävlingen för nybörje tråden stängd? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske tävlingen för nybörje tråden stängd?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske tävlingen för nybörje tråden stängd?

Det var inte riktigt tanken.

Men det kommer upp en ny och öppen tävlings tråd snart. Så att ni tävlande och vi i juryn = Groggo, guideline, Perragreven och jag, kan kommentera och lägga upp fångst uppgifter / foton, ställning i tävlingen och besvara ev. tävlings frågor m.m.

Frågor om flugor, spön och dyl. besvaras i de respektive kategorierna här på forumet för sådant.

Annars blir det en röra i tävlings tråden.

Vore tacksam om någon som vill ha utrustnings köp råd? Kan uppge vilken fisk du tänker fiska och max budget för köpet? Gör det litet lättare för oss som ska ge råd att hitta rätt grejor till dig
    Senast ändrad av Jock Scott; 2011-03-22, 15:37.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Varför är den stängd?

Kommentera

Jag tror att moderatorn och jag missförstod varandra när jag bad honom spika denna tråd. Men jag lade till i min önskan att om den skulle låsas? Att i så fall? Så skulle det ändå finnas möjlighet att skriva i den. Annars så blir ju det hela rätt värdelöst.

Jag ville helt enkelt försöka få en tråd som inte behövde lyftas då och då.

Men den nya tävlings tråden får vi väl ändå ta och lyfta själva när den börjar sjunka i listan här.
      Senast ändrad av Jock Scott; 2011-03-22, 19:04.

Kommentera

1meter ifrån första örings-bidraget :/
        Fin blänkare släppte 1 meter ifrån handen.. Ajja! Det kommer fler
        http://img530.imageshack.us/img530/5121/struc.png

Kommentera

Surt!

Men som sagt det kommer säkert fler.

Tänk bara på att HÖ inte räknas. Bara stationär Öring och P&T Öring.

Juryn enades om detta ( Se ganska långt bak i "regel tråden" ovan). Eftersom annars så skulle vi bli tvungna att ha flera Öring klasser till inklusive Bäcköringen t.ex. Och dessutom så skulle vi inte ha priser till alla klasser då.

Detta kan komma att ändras 2012 om denna tävling blir återkommande? Och som sagt, om vi lyckas fixa ihop tillräckligt med priser?
          Senast ändrad av Jock Scott; 2011-03-25, 22:21.

Kommentera

Argh, glömde regeln med blänkare :P
            Ajja, blir la att fiska stationär öring nudå!
            http://img530.imageshack.us/img530/5121/struc.png

Kommentera

Ja, jag är ledsen men så får det tyvärr bli.

Men håller tummarna för att du hittar en fet stationär istället.

Kommentera

nu börjar det hända saker här uppe i norr! i början på maj brukar det vara möjligt att fiska i bäckar, forsar efter öring.
                Klättrar snart på väggarna!

Kommentera

Vad är det för tävling?

Kommentera

Kolla in reglerna m.m. i länken här så får du veta det hela

Här anmäler du firren: http://www.fiskesnack.com/forum/show...3%B6rjare-2011.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X