stendörren finns det liv!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

stendörren finns det liv!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• stendörren finns det liv!!

HAllå finns det möjlighet att få Havsöring på LÖRDAG med FLUGSPÖ i STENDÖRREN!!

jag börjar tappa modet, har längtat efter denna lördag då jag har tänkt att ta min första HÖ på fluga från land i stendörren, men efter lite feedback verkar det som att detta är ett otroligt sällsynt fenomen!!.

Snälla kan inte någon komma med lite positiva nyheter eller säg som det är om du sitter på bittra minnen!

allt gott Björn

Hej!

Jag citerar en post i en tråd som kanske kan vara till hjälp för dig?

#
    Något som har några tips på bra havsöringsställen runt Södertälje?
    Hur är det vid skansundet, brandalssund eller inne i södertälje vid Maren?
    Hur är det vid stendörren norr om nyköping? Tacksam för tips.
    Mvh
    Petter

Hej Petter!

Alla 4 platser är bra öringslokaler.
    Spinn, fluga och mete med räka fungerar.

Innre maren och kanalen hyser fisk från slutet av Aug fram till vårkanten. Få fiskar under hösten men betydligt högre snittvikt än under vintermånaderna.
    Exemplar på 7-9 kg fångas varje höst!
    Mest mörk fisk. Lite fler blanka under den kallaste perioden.
    Mycket hoppande fisk i innre maren.

Brandalssund/Skansundet. Nov-April. Fisk finns över hela området. Prova gärna att vada till höger om Brandalssunds pir, mycket långgrunt. Obs! Vada försiktigt om du går nära branten vid farleden.
    Övervägande blank fisk. De flesta 0,5-3kg men enstaka större fångas.

Stendörren. Nov-mitten på Maj. Mängder av fina platser, en underbar skärgård och havsörn i luften. De vanligaste platserna är från hängbroarna och utåt. Finns flera platser som är minst lika bra om man går en bit. Blank fisk upp till 3 kg

Fick Öring 5/12 vid brandalsund, till vänster om piren, vid gräsytan som finns där! ca 1-1,5 kg. Polaren fick en fin 3 kg direkt efter på samma ställe!!!

Lite högre vatten nu, inte så mycket sjögräs problem....

Bra vid blåsigt mulet väder, växlar från mulet till sol....toppenfint fiske #

Nu är detta en äldre post så saker kan ha förändrats. Men kan fortfarande vara värt att testa.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2011-04-14, 19:04.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

TACKAR detta var positiva tankar! nu är jag klart laddad, jag återkommer med fiskerapport!

Kommentera

Skit fiske! Och ser fram emot en positiv rapport.

Varsågod.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
        0 svar
        160 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Jimmykay  
        Arbetar...
        X