Vända en Okuma airframe , hur ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vända en Okuma airframe , hur ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vända en Okuma airframe , hur ?

Tjena!
    Har en okuma airframe 7/9 som är högervevad men skulle vilja vända den så den blir vänstervevad, men hur ?

Såg nånstans att man skulle öppna den, ta ut lagret och vända ett halvt varv..
    När jag öppnade den så förstod jag inte vad jag skulle vända så hoppas nån kan hjälpa mig lite mer utförligt

Mvh !

Hej!

Pilla ut det cylinder formade lagret i mitten på spolen och vänd på det ett halvt varv bara.

Var bara försiktig när du lyfter av / sätter tillbaka, plast locket med spärr handtaget för spolen så att det inte ramlar loss! Det är riktigt pillrigt att få tillbaka i rätt läge.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2011-04-28, 16:59.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

vet inte om det är för att jag e nybörjare eller om jag bara gör fel men ..
      Jag vänder på cylinder och allt, men sen så blir det att linan hamnar fel om du förstår vad jag menar?
      Vet inte hur jag ska förklara, annars så spelar det inte så stor roll .. klarar mig med högervev

Kommentera

Hej igen! O.k. men du får ju också spola om linan och backingen som blir fel vända efteråt. Linda upp den och backingen runt en stols rygg så trasslar de inte.

Edit. Jag glömde i brådskan att tala om detta för dig samtidigt som jag berättade om lagret förut. Sorry.
        Senast ändrad av Jock Scott; 2011-04-28, 18:10.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av fiskaren!, 2010-02-26, 20:27
        29 svar
        3 222 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg s1lvertungas  
        Arbetar...
        X