Flugfiskeset Vision Fisu - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugfiskeset Vision Fisu

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hurtig
    replied
    Är det någon som har mer erfarenhet av fisu #6-7? Är helt nu inom flugfiske o funderar på detta spöet till lite blandat fiske i put n take, efter abborre o havsöring.
    ​​​​​​Eller är de bättre att köra på ett ren odlat klass 7 spö till detta så som guideline laxa seatrout #7 eller ett guideline Kaitum Trout #6? För prismässigt ligger ju dessa tre set väldigt nära varandra

Lämna en kommentar:

• Jock Scott
    replied
    Varsågod. Jo, det lär väl dröja till i mitten av april i alla fall kan jag tänka?
    Här nere i Skåne är ju flugfisket redan igång. Men då med "julgrans karameller" till streamer flugor och sjunk lina.
    Flyt lina och torrfluga blir nog inte aktuella förrän tidigast till påsk.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2017-03-21, 20:32.

Lämna en kommentar:

• Dawa88
    replied
    Man tackar Är sugen på att testa nu i helgen men det är väl få vatten som har öppet nu, lär inte finnas för än april/maj

Lämna en kommentar:

• Jock Scott
    replied
    Ok. Ja, blir det mycket sjö flugfiske där? Då slipper du ju den utgiften troligen. Men det kommer ändå till en del grejor som kostar en slant.

Här har du tips på ett par sjöar med Regnbåge och Öring i Värnamo trakten:

http://alltfiske.se/fiskeplatser/1098/kassasjon/

http://alltfiske.se/fiskeplatser/1097/kalvsjon/
    Senast ändrad av Jock Scott; 2017-03-21, 06:40.

Lämna en kommentar:

• Dawa88
    replied
    Nej jag har inga vadar, men bor inte längre i Boden har precis flyttat till Värnamo, så letar efter helt nya vatten ^^

Lämna en kommentar:

• Jock Scott
    replied
    Jag vet inte om du redan har vadar byxor, kängor och stav? Ifall inte? Då försvinner ju runt 2000:- bara där ur ditt bank konto.
    Eftersom du bor i Boden så utgår jag från att det i alla fall blir en del fiske i strömmande vatten. Därav vadar snacket

Lämna en kommentar:

• Jock Scott
    replied
    Jo, prislappen har ju ökat en del på många av deras grejor. Det är därför jag har hållit på att tjata om Redington Path.

Och eftersom du Dawa88 kommer att behöva flugor och annan kring utrustning så ska du ju försöka att hålla nere spö kit kostnaden så mycket du kan utan att förlora i kvalitet.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2017-03-20, 20:32.

Lämna en kommentar:

• Classe69
    replied
    Personligen tycker jag att Vision gör en finsk "nokia"
    För lite spö och rulle för pengarna
    Men det är jag som tycker det. Vision har helt klart bra grejor, men i mitt tycke för hög prislapp om man tittar på andra märke på marknaden

Lämna en kommentar:

• Jock Scott
    replied
    Njae, om det är bättre än Fisu kitet vet jag inte? Men EXP4 är helt ok i sig. Men då kan du lika väl ta Vision Vipu setet i stället.

http://www.fishline.se/vision-vipu-f...oducts_id/1106

Bra att du stöder lokala företag så mycket du kan.

P.s. Guideline 4 cast linan som följer med båda dessa set är mycket trevlig. Och rullarna är bra de med.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2017-03-20, 20:24.

Lämna en kommentar:

• Dawa88
    replied
    Ah okej tack!
    Har även kikat lite på detta http://www.fishline.se/guideline-exp...roducts_id/984
    Så om det är mycket bättre så väljer jag det, saken är den att jag helst sponsrar lokala företag men dom har inte detta kit.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av strupsi, 2019-05-16, 08:44
10 svar
600 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av Appehl, 2019-10-25, 10:46