Tips på spö rulle och lina till havsöringsfiske, kust - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på spö rulle och lina till havsöringsfiske, kust

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips på spö rulle och lina till havsöringsfiske, kust

Hej!

Ute på väldigt djupt vatten nu, och därför frågar jag nördhattarna som har mer koll än mig. Fiskat fluga en del förut men då med polares prylar eller på annat sätt konfiskerat någon utrustning på diverse vis(lagligt såklart, eller ja det beror väl på vilken vän man frågar ). Jag har väl, högst motvilligt, börjat tycka att fiska haspel är jäkligt bekvämt men börjar bli lite småtråkigt på kusten. Bor i Göteborgstrakten. Behöver hitta något nytt. Startsträckan är kort och fiskat fluga främst i strömmande eller sjöar tidigare. Tänker nu applicera detta till kustfisket på silver.

Precis som överskriften beskriver. Främst spö och rulle är vad jag skulle vilja ha lite tips kring här då jag får kasta in mig lite och testa olika klumpar.

Finns en sån där budgetram runt 6 lax som är aningen flexibel men får inte hoppa iväg allt för mycket. Jobbar i staten så vill till att ni rekommenderar bra grejer så ni känner att era skattepengar går till bra saker. En morot i sammanhanget!

Mvh
    Jocke

Dagens bästa tips åk till Halmstad den 29:e då är det fiskemässa på Wittlocks. De har en uppsjö av flugutrustning som du kan känna på. Köper du komplett så får du en kurs på köpet. Öppet denna mässdag 09.30- 16.00
    Fråga efter Nisse el Mats så får du kanonservice o rätt kunskap.
    Peter b

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av giselegadot3, 2020-03-20, 12:45
    8 svar
    862 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Okoun