Test bombarda-fiske efter havsöring/makrill/fjärsing/vad som kan tänkas nappa... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Test bombarda-fiske efter havsöring/makrill/fjärsing/vad som kan tänkas nappa...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Test bombarda-fiske efter havsöring/makrill/fjärsing/vad som kan tänkas nappa...

Idag fick jag hem mitt set som jag beställt med ett 25g flöte + tre flugor.
    Jag har aldrig provat på den här tekniken innan och undrar lite på hur man ska göra för att få rätt rörelse på det hela när man vevar hem?
    Ska man veva hem med lite vevstopp ibland? Eller ska man jobba mer med spöt, långa drag? Korta "twitchande" drag?

Vilken av de tre medföljande flugorna verkar hetast?

Hej
    Vevstopp och vänd spöt fr vänster till höger. Jag gör en lite knyck oxå.
    Dessa flugor ser mer ut som kallvattenflugor men visst går det o få fisk på dem.
    gå in på flugor.se - kustflugor och köp på dig ett gäng.
    Peter b

Kommentera

Tackar för tipsen - där fanns det mycket flugor att välja på, har du tips på några favoriter som passar bra här i våra trakter?

Jag var ute en sväng innan ikväll och provade för första gången. Kändes lite skumt måste jag säga, dobben ger ganska mycket mer motstånd i vattnet än vad man är van vid, och det känns som man inte riktigt har koll på vad den lilla flugan hittar på därbakom. Man vet ju liksom inte om linan är sträckt eller inte, känner man verkligen om det är något som är på och petar?
      Ingen känningar för min del, så jag fick inte chans att utvärdera hur det kändes.

Kommentera

Kör inte för tung dobb , bara slitsamt . Vilken typ kör du. Jag kör 20g ibland 15g alltid slow sink.
        Bara välja ur lite blandat godis bland flugorna några transparenta räkflugor, beige brunt . Olivräkan är trevlig , pattegrisen under kallvattenfisket.
        Peter b

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Fiskegrabben, 2006-03-28, 17:35
        8 svar
        4 832 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Sir Fish-a-lot