Wobbler som tål hög fart! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Wobbler som tål hög fart!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Wobbler som tål hög fart!

    Ska iväg till Thailand några veckor i vinter och fiske är förstås inplanerat.

    Kommer att bli mestadels trolling. Men även vanligt spinnfiske ute vid bojar på havet.

    Mina frågor.
    1. Wobbler som tål hög fart utan att kantra och behåller gången.
    2. Bra bete åt guldmakrill vid spinnfiske.

    Tacksam för alla svar.

    //Roger Karlsson
    I näst kast så .....

  • #2
    Rapala Magnum och Bomber A modeller brukar vara säkra kort. Även Yozuri har många speed modeller.

    Kommentera


    • #3
      Du trenger bare R Magnum. Men IMA har også endel modeller for høy fart.
      Team Colibri

      Kommentera


      • #4
        Bomber all the way .

        Kommentera


        • #5
          Tacksam för alla svar.
          Hyr/köp där nere inget att släpa med sig härifrån....

          Om du kommer åt så testa deras C&R dammar, rejäla fiskar och i stort sätt napp-garanti..

          Kommentera


          • #6
            Rapala x-rap magnum finns 3 storlekar kan trollas upp till 10-15 knop. Finns flera storlekar som går på olika djup. Svårt att hitta dom i Sverige, ingen verkar sälja dom.
            Kolla ebay, jag har handlat från en polsk webshop via ebay, fishing-mart-poland. Bra pris o snabba leveranser. Logga in via ebay uk annars strular det med varukorgen.

            Happy hunting!

            Kommentera


            • #7
              Kolla så du får ta med ner. Så du inte får böter när du landar. Många länder har hårda regler med föra in fiskeutrustning för inte sprida sjukdomar. Vet inte hur det är med Thailand. Men det kan vara värt sura slantar att kolla upp.

              Rapala x-rap magnum för havsfiske, kan trollas hårt upp till 13 knop och finns modeller som kan gå djupt ner till 9 meter.

              https://www.youtube.com/watch?v=tjJl2MYv5ZE

              Kommentera


              • #8
                Kolla så du får ta med ner. Så du inte får böter när du landar.
                Skulle även ge Ts rådet att kolla priserna för en fisketur så det inte blir en riktigt otrevlig överraskning..

                Sen tycker jag han ska undvika att besöka deras butiker, annars finns risken att väskan är full med fiskeprylar vid hemkomsten

                Kommentera


                • #9
                  Det är inga problem att ta med fiskegrejer till Thailand, hade själv med två spön dit i ett avloppsrör så det är lugnt. Sen bör du som föregående talare säger kolla upp noga vem lr vilken guide/båt du ska åka med så du inte blir blåst typ, åkte själv på en nit när jag såg en flyer på nån turistbyrå, på bilderna va det massa GT å andra grymma fiskar och det stog att dom hade senaste utrustningarna från Shimano & Penn men i verkligheten va det gamla skitspön som ringar fattades på med stora kärva kaffekvarnar till rullar och fisket som blev va katastrof, bara massa små snappers av olika typ så det va värsta blåsningen. Men sen efter lite fråga runt så hitta jag en som visste vad han sysslade med som tog med mig ut på fiske å det blev en kingfish, två små baracudor och 5-6 long tom(monsternäbbgädda) så det va jag nöjd med efter förra katastrofen. Fick tyvärr inga dorados. Vobblerna vi körde va Rapala Magnum med plåtsked i makrill å rövit och detta va på Lanta. Mvh

                  Kommentera


                  • #10
                    Att meta i olika sjöar kostar minst 10ggr mindre än att åka ut på havet med guide. Det går hyra utrustning nästan överallt, men ja rekommenderar att du tar med eget / köper där nere. Väldigt ofta är det slitna "skitgrejer" man får hyra som förstör en del av nöjet.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Usling, 2022-02-27, 10:41
                    6 svar
                    1 054 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Öresundsfiske  
                    Startad av JJFisher, 2023-05-05, 07:44
                    10 svar
                    610 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Lejestrand  
                    Startad av RSpecial, 2023-07-16, 14:36
                    0 svar
                    124 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RSpecial  
                    Startad av Småland Outdoor, 2023-08-16, 08:50
                    5 svar
                    464 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B
                     
                    Startad av Ganglari, 2023-08-27, 14:19
                    6 svar
                    545 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                    Arbetar...
                    X