Wobbler som tål hög fart! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Wobbler som tål hög fart!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ja dom skäms inte när dom ska ta betalt för en fisketur, men det går att komma undan billigt om man vill ut på havet. Jag gjorde som så att jag gick längs med stranden en morgon och snackade med folk, hittade ett ställe där Thailändarna hade sina små longboats som dom fiskade med själva, ingen av fiskarna snackade engelska så det va en som fick översätta åt mig och då va det en snubbe som gärna tog med mig ut framåt kvällen, alla vill tjäna pengar där så vi kom överens om tusen bath= ca200kr plus att jag fyllde upp hans bensindunk, köpte han ett paket cigg och ett sixpack öl som jag fick dricka upp själv för snubben va muslim, vi fiskade från eftermiddagen till det mörkna och då tog han fram bläckfiskpirkar så det blev massa bläckfisk oxå å det va kul. Fisken och bläckfisken fick snubben behålla till sin familj plus att jag gav bort massa plastleksaker som min son endå hade för mycket av till honom och det kändes bra för han blev jätteglad. Så mitt tips är att inte gå på massa dyra turistguidningar utan utan hitta nåt själv/ sketfiske

    Kommentera


    • #12
      men det går att komma undan billigt
      Håller med dig, är man i närheten av någon plats där dom fiskar brukar Thailändarna inte va sena att hjälpa till. Man kanske inte kommer ut till dom största fiskarna men priserna är ok.

      Om guidade fisketurer för turister kostar turerna ofta mer i timmen en flygbiljetten och fisket som nämnts tidigare brukar fisket va ganska uselt

      Dom har infört någon typ av fiskelicens i dammarna på 2000 bath se till så ni inte behöver den i havet också, behövs den och ni inte har betalat kan det bli riktigt jäkla dyrt (böter)

      Kan väl nämna att om någon röker El-Cigg så är det olagligt i Thailand och dom har på senare tid börjat efterleva lagen, så om ni försöker ta med dom in i landet blir det smuggling med förmodligen ganska rejäla böter som om man inte kan betala brukar leda till fängelse fram till man har ordnat pengarna och efter det utvisning...
      Senast ändrad av jorgen.mansson; 2016-09-07, 10:49.

      Kommentera


      • #13
        De tilltänkta för mitt fiske i Thailand har jag varit ut med för två år sedan. Skall till Khao Lak och skall ut med Jims Fiske. Svenska guider. För två år sedan 2500bath heldag för två pers. Då ingick mat och hämtning och lämning på resorten.
        Skulle vara skoj att testa lite egna prylar. Främst då få kasta efter dorado(guld makrill) träffar på dem vid någon boj ute på havet. Ena riktiga fajters med höga hopp och vilda rusningar. Drömmen att få ta någon på gäddpåken.
        I näst kast så .....

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Usling, 2022-02-27, 10:41
        6 svar
        1 054 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Öresundsfiske  
        Startad av JJFisher, 2023-05-05, 07:44
        10 svar
        610 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Lejestrand  
        Startad av RSpecial, 2023-07-16, 14:36
        0 svar
        124 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg RSpecial  
        Startad av Småland Outdoor, 2023-08-16, 08:50
        5 svar
        464 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Peter B
        av Peter B
         
        Startad av Ganglari, 2023-08-27, 14:19
        6 svar
        545 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
        Arbetar...
        X