Tips på doftmedel för havsöring önskas. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på doftmedel för havsöring önskas.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Tips på doftmedel för havsöring önskas.

    Så småningom ska väl Umeåtraktens kustöringar vakna till liv och vara inom räckhåll vid fiske från land, och det blir min första våröringssäsong(upptäckte detta beroendeframkallande fiske i slutet av augusti). Och alla små fula trix som kan ge en fördel kan vara värda att försöka sig på, således ställer jag följande fråga;

    Äre nån som har tips på nåt bra doftmedel för detta fiske?
    Sånt som kan appliceras på hårda beten såväl som flugor(kommer använda sådana med bombarda och som upphängare)är av intresse, om det finns nåt som funkar på både hårdbeten och flugern så vore det alla tiders så blir det bara en flaska/tub med äckelpäckel(jag utgår från att det inte kommer att dofta som syrener i full blom) att hålla reda på.
    All you need is Lubb.

  • #2
    Ursprungligen postat av Usling Visa inlägg
    Så småningom ska väl Umeåtraktens kustöringar vakna till liv och vara inom räckhåll vid fiske från land, och det blir min första våröringssäsong(upptäckte detta beroendeframkallande fiske i slutet av augusti). Och alla små fula trix som kan ge en fördel kan vara värda att försöka sig på, således ställer jag följande fråga;

    Äre nån som har tips på nåt bra doftmedel för detta fiske?
    Sånt som kan appliceras på hårda beten såväl som flugor(kommer använda sådana med bombarda och som upphängare)är av intresse, om det finns nåt som funkar på både hårdbeten och flugern så vore det alla tiders så blir det bara en flaska/tub med äckelpäckel(jag utgår från att det inte kommer att dofta som syrener i full blom) att hålla reda på.
    Hej Tomas Westerström;

    Det finns i namnordning tre doftmedel som sedan många år tillbaka lockar Havsöring, Lax, Regnbåge, Röding och Öring. att hugga dina beten...

    På första plats kommer Bass Buster Lures Natural Chumm´n Rub som sägs vara "So potent that fish bite on a bare hook" Det mest kända doftmedlet är Berkley Powerbait, Det som fungerat för mig i svenska sjöar och norska älvar är PRADCO´s "Gotta Bite TROUT!...

    Go for the Big Trouts!

    http://www.trumman.com/bomber/bomber.htm
    Old Firehand

    www.trumman.com

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
      Hej Tomas Westerström;

      Det finns i namnordning tre doftmedel som sedan många år tillbaka lockar Havsöring, Lax, Regnbåge, Röding och Öring. att hugga dina beten...

      På första plats kommer Bass Buster Lures Natural Chumm´n Rub som sägs vara "So potent that fish bite on a bare hook" Det mest kända doftmedlet är Berkley Powerbait, Det som fungerat för mig i svenska sjöar och norska älvar är PRADCO´s "Gotta Bite TROUT!...

      Go for the Big Trouts!

      http://www.trumman.com/bomber/bomber.htm
      Old Firehand

      www.trumman.com
      Hej OF
      Var kan detta medel du använder inköpas
      Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
      Flugfiske är en Livs-stil
      2016 har jag blivit Multifrälst

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
        Hej OF
        Var kan detta medel du använder inköpas
        Hej Classe69;


        Jag skrev:här för en del år sedan: "Som smak- och doftmedel har Berkleys Power Bait och Bass Busters Chumm´n Rub ibland fungerat vid jigfiske eller koncentrerad lågfartstrolling"...

        Under flera av de åren jag trollingtävlade efter Havsöring, Lax och vanlig Öring i Vänern, Vättern och Östersjön tillsammans med Johan Abelsson, Johans kusin Jonas Hammarstedt och Reinhold Teramo testade vi olika luktmedel i form av deg, påstrykningstift och spray...

        Berkleys PowerBait som deg på krokarna fungerar utmärkt som aptitretare vid fiske efter Regnbåge..

        Bass Buster Lures Chumm´n Rub fanns (och finns kanske än idag) i tre olika lukter (smaker): "GLOWING" (självlysande) Chumm´n Rub, "NATURAL" Chumm´n Rub och "GLITTERING" (glittrande) Chumm´n Rub.

        "GLOWING" (självlysande) Chumm´n Rub strök vi på Göswobblerna med före kvällstrollingen med tydligt ökade fångster som följd..

        "GLITTERING" (glittrande) Chumm´n Rub strök vi på Lax- och Öringwobblerna med klart förbättrade fångster vid soligt väder som resultat...

        På baksidan av förpackningarna hos Bass Buster Lures Chumm´n Rub fanns att läsa:
        * ATTRACTS - with its scent.
        * STIMULATES - fish to bite.
        * TASTES ALIVE - so they hang on while you set the hook.

        So potent, fish bite on bare hook.
        You´ve seen it happen on TV. Fish actually bite on a bare hook coated with Chumm´n Rub! Rub is on your favorite lure and enjoy the action as you catch more fish!

        Bara reklam kanske du säger, men våra fångstresultat pekade klart och tydligt mot förbättrade fångstresultat..."

        Go for the Big Salmons!

        http://www.trumman.com/nk/nk_laxresultat.htm
        Old Firehand

        www.trumman.com

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Usling, 2022-02-27, 10:41
        6 svar
        1 043 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Öresundsfiske  
        Startad av JJFisher, 2023-05-05, 07:44
        10 svar
        606 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Lejestrand  
        Startad av RSpecial, 2023-07-16, 14:36
        0 svar
        124 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg RSpecial  
        Startad av Småland Outdoor, 2023-08-16, 08:50
        5 svar
        464 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Peter B
        av Peter B
         
        Startad av Ganglari, 2023-08-27, 14:19
        6 svar
        542 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
        Arbetar...
        X