Bra nätsida för att hitta grejer till surfcasting - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra nätsida för att hitta grejer till surfcasting

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av RUSTY HOOK Visa inlägg
    Kör oxå den rullen i 8000 till surfcast och är nöjd med den, men min har ett glapp i veven som är lite störigt, har din det?
    Sen kan jag oxå rekommendera weals, men oxå worldwidetackle från Kroatien på eBay, bättre pris än weals på det vercelli spö jag ville ha och fick hem det på två dagar, båda två är mycket hjälpsamma att ha med att göra.
    Hmmm.... Nej.. jag har två så blir ju en del vevande. På vilken ledd glappar de?

    Kommentera


    • #12
      Har försökt hitta grejor till surf/beach -castning i sverige utan att lyckas. Har även gjort förfrågningar på en större fiskebutik jag brukar handla på om de kan ta hem något jag behöver, dock utan att lyckas. Så ända alternativet kvar är Storbritannien. Jag är ut efter bland annat: Tapered shockleader, breakaway impact vikter, pulley beads osv.

      Inte säker vart jag vill beställa ifrån än. Veals som ni har pratat om finns ju men funderar också på alternativ som anglingactive.co.uk och fishingmegastore.com Dock så ligger leveranskostnader kring 300 spänn för paket upp emot 2kg.

      Kommentera


      • #13
        Anglingdirect har jag handlat från. Det fungerade bra, men man får se till att grejerna finns i lager innan man beställer. Det är rätt mycket i katalogen som är restat. Frakten var låg £9, vill jag minnas.

        Se bara upp om du beställer spö. Jag beställde ett Sonic Vader 14', och det är 210 cm delat. det är för långt för Postnord att hantera på de vanliga utlämningsställena. så det åkte runt två veckor innan jag kunde ordna till utlämning på terminalen i Örebro. Slutsats beställ spö som delat är kortare än 2 m.

        Även tyska Amazon har en del grejer för surfcasting. Använd Brandungsangeln som sökord, så får du fram en del. Tyskarnas surffiske är dock mest efter flatfisk, och de föredrar haspel framför multi till skillnad mot britterna.

        Jag har inte haft så lysande framgånmgar med mina försök från Öckerö, men det är otroligt roligt att kasta med utrustningen. jag har monterat en vanlig Ambassadeur 6000 på spöet, och det blir härligt långa kast med "pendulum cast"-teknik.

        Glöm inte av att skaffa sådana här: https://www.anglingdirect.co.uk/gemi...olo-bait-clips Det förhindrar lintrassel med upphängarna när man kastar ut riggen.

        F.

        Kommentera


        • #14
          Har ju brorsan kvar I Skottland så skickade iväg honom till närmaste fiskeaffär där alla surf/ beachcasting grejor är vardagsmat.

          Jag kör med impactvikter (impact leads) med och utan ben. Smydiga med inbygd baitclip i vikten. Kör också med så kallad rotten bottom rig om risken finns att fastna i något. Använder rig clips till detta. Knyter fast vikten med svagare lina till clipet och hänger vikten på bait clipet. Googla på pulley rig och rotten bottom rig.

          Jag kör inte riktigt med riktiga surfcastingsgrejor. Har ett 10 fots Ron Thompson Hardcore spö med en Penn Sargus 2 6000 haspelrulle. Vill ha tyngre utrustning som passar flera användningsområden. Fiskar för det mesta i Norge och där behöver man utrustning med ryggrad och inte behöver kasta ut så fruktansvärt långt. Har också med en del lättare spinnutrustning för att fördriva tiden och fånga agn.

          Dock har jag tänkt åka till Bohuslän nästa månad för att prova lyckan. Finns väldigt dåligt med information om fisket så det blir mer ett tillfälle att kolla av några ställen och prova olika tekniker och agn. Sjökorten på eniro har vart väldigt hjälpsamma när jag bestämde vart jag ska. Har letat efter hyfsade djup nära till land.

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Usling, 2022-02-27, 10:41
          4 svar
          766 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Usling
          av Usling
           
          Startad av JJFisher, 2023-05-05, 07:44
          10 svar
          561 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Lejestrand  
          Startad av RSpecial, 2023-07-16, 14:36
          0 svar
          117 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg RSpecial  
          Startad av Småland Outdoor, 2023-08-16, 08:50
          5 svar
          447 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Peter B
          av Peter B
           
          Startad av Ganglari, 2023-08-27, 14:19
          6 svar
          525 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
          Arbetar...
          X