Val av rulle på västkusten från båt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Val av rulle på västkusten från båt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Val av rulle på västkusten från båt

    Söker nu en rulle för bland annat torskfisket en bit ut på havet. Har tidigare använt mig av amba 700 och andra billigare modeller som oftast kan upplevas lite väl stora i näven för västkustens fångster.

    Har fastnat för cavalla och metaloids minsta modeller (5) . Tyvärr har jag inte fått möjlighet att känna och klämma på dessa ännu, men det man kan läsa sig till så verkar dom näst intill identiska i vikt och linintag. Dom är förvisso mer lämpliga för Norge möjligtvis, det är snarare storleken som jag tycker om. Är jag helt ute och cyklar eller vad är åsikterna om rullarna? Djupen jag fiskar på är upp till max 100m och jag söker en liten men stark rulle som ligger gött i näven.
    Vad kör ni själva med på havet från båt?
    My wife says she is gonna leave me if i go fishing one more time,
    lord how i will miss that woman...

  • #2
    Har en metaloid 5. Absolut nöjd med rullen! Finns ju en narrow variant med. Vet inte hur mycke det skiljer i storlek mot den vanliga.
    Den räcker gott o väl till fisket du ska bedriva även om du får på nått riktigt i hästväg..
    Har själv den 2växlade. Gött med lite fart i grejerna när man ska upp utan napp. Dock är det sällan som jag anvånder den lägre utväxlingen även med fisk på kroken..
    Haft min i ex antal år nu och den snurrar på : )

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg
      Har en metaloid 5. Absolut nöjd med rullen! Finns ju en narrow variant med. Vet inte hur mycke det skiljer i storlek mot den vanliga.
      Den räcker gott o väl till fisket du ska bedriva även om du får på nått riktigt i hästväg..
      Har själv den 2växlade. Gött med lite fart i grejerna när man ska upp utan napp. Dock är det sällan som jag anvånder den lägre utväxlingen även med fisk på kroken..
      Haft min i ex antal år nu och den snurrar på : )
      Ligger rullen bekvämt i näven? Till vilken typ av fiske använder du den till?
      My wife says she is gonna leave me if i go fishing one more time,
      lord how i will miss that woman...

      Kommentera


      • #4
        Ja du det är ju subjektivt.. Beror ju på dina nävar. Men jag gillar den. Skönt rejält handtag med.
        Kör den till det mesta. Blir mest pilkfiske men blir en del mete med betesfisk med. Rejäl knarr så de skriker gött i grejerna när man har spöet i en spöhållare med en sill på kroken o nått där nere smäller på.

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Usling, 2022-02-27, 10:41
        5 svar
        911 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Usling
        av Usling
         
        Startad av JJFisher, 2023-05-05, 07:44
        10 svar
        602 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Lejestrand  
        Startad av RSpecial, 2023-07-16, 14:36
        0 svar
        123 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg RSpecial  
        Startad av Småland Outdoor, 2023-08-16, 08:50
        5 svar
        460 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Peter B
        av Peter B
         
        Startad av Ganglari, 2023-08-27, 14:19
        6 svar
        539 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
        Arbetar...
        X