Metare, dags att vakna! ;) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Metare, dags att vakna! ;)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Är väl 90-95% mete för min del. För ett par år sedan metade jag typ inte alls. Mycket mer avkopplande att kolla på ett flöte eller feedertopp än att stå o kasta i timmar. Så lutar åt att sälja av en stor del av spinnfiskeutrustningen för o göra plats åt annat. En del prylar aldrig använda.

Ska försöka komma ut en sväng och meta i helgen tänkte jag. Men vet inte om jag ska flötmeta eller feedermeta.
    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

• Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
      Är väl 90-95% mete för min del. För ett par år sedan metade jag typ inte alls. Mycket mer avkopplande att kolla på ett flöte eller feedertopp än att stå o kasta i timmar. Så lutar åt att sälja av en stor del av spinnfiskeutrustningen för o göra plats åt annat. En del prylar aldrig använda.

Ska försöka komma ut en sväng och meta i helgen tänkte jag. Men vet inte om jag ska flötmeta eller feedermeta.
      Varför inte både och? Har själv aldrig (ännu) expanderat bortom flötmete. Har svårt för iden att sitta och titta på en spötopp, och ännu svårare för iden med nappalarm när man ser folk sitta och läsa, lyssna på musik eller vad de nu gör. Känns som att man tappar så mycket av upplevelsen då. Men någon gång kanske man skulle testa med feeder (dock utan alarm... de hemska pipen driver mig till vansinne).

Skitfiske på dig för övrigt, hoppas få se några fina bilder!

Kommentera

• Ja det är ju oxå ett alternativ,köra en av varje Kolla en feedertopp är väl ingen större skillnad mot ett flöte tycker jag. Både flöte o feedertopp registrerar ju minsta pill. Kör nästan alltid löpande tackel på de lätta feederspöna och då ser man allt i toppen.

Kommentera

• Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
          Ja det är ju oxå ett alternativ,köra en av varje Kolla en feedertopp är väl ingen större skillnad mot ett flöte tycker jag. Både flöte o feedertopp registrerar ju minsta pill. Kör nästan alltid löpande tackel på de lätta feederspöna och då ser man allt i toppen.
          Bra tips, tackar så mycket!

Kommentera

• Bägge metoderna är riktigt roliga tycker jag.

Kommentera

• Jakten på braxenrekordet slutade med en fin sutare 9 maj. Så jag är igång. Click image for larger version

Name:	IMG_2506.jpg
Views:	157
Size:	1,73 MB
ID:	2667439
              sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
                Jakten på braxenrekordet slutade med en fin sutare 9 maj. Så jag är igång. Click image for larger version

Name:	IMG_2506.jpg
Views:	157
Size:	1,73 MB
ID:	2667439
                Snyggt! Hur stor är den? 2.3 kg? Och vad tog du den på och när?

Kommentera

• Sutaren klockade in på ungefär 3,3 kg. Den tog 21:30 9 maj.
                  Jag fiskade med method feeder. 3 flytande fejkmaggots på kroken.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
                    Sutaren klockade in på ungefär 3,3 kg. Den tog 21:30 9 maj.
                    Jag fiskade med method feeder. 3 flytande fejkmaggots på kroken.
                    Wow, inte illa! Måste ha varit en liten fight! Fejkmaggots? Har aldrig testat det. Här kämpar man på med daggmask, räka och majs. Har dock tagit sutare på alla tre. Feeder verkar dock vara ett mäktigt vapen, jämfört med vanligt, enkelt flötmete.

Kommentera

• Fejkbeten är ett bra sätt att kunna fiska effektivt i kräftrika vatten. Vid methodfeeder är krokbetet sekundärt.

Majs, maggot, mask, räka… det är klassiker.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
                      681 svar
                      50 333 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg efc__
                      av efc__

Startad av volvo51, 2021-10-19, 15:03
                      17 svar
                      1 859 visningar