Flötestrolling, baitrunner? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flötestrolling, baitrunner?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • abe
    replied
    Ursprungligen postat av Emil Visa inlägg

    Klart den är ställbar, men på dom billigare shimanorullar jag provat så är lättaste inställningen för trög tycker jag. Jag kör inte med paravan utan med flöten.
    jag testade mina shimanorullar, de stora så släpper dom lina med 20 grams sänke de mindre var ännu lättare, så gissar på max 15gram.
    mindre kan du väl inte behöva, visst motstånd ger väl din rigg med bete 0ch flöte?

    Lämna en kommentar:


  • Emil
    replied
    Ursprungligen postat av Freedee Visa inlägg

    D3n är väl ändå ställbar?
    Klart den är ställbar, men på dom billigare shimanorullar jag provat så är lättaste inställningen för trög tycker jag. Jag kör inte med paravan utan med flöten.

    Lämna en kommentar:


  • Freedee
    replied
    D3t ska du inte göra. Du kastar ut som cabligt2och sen slår du över baitrunner knappen och väntar på hugg. Baitrunnern ska bara användas när fisken tar lina och sen när du vevar så slår den av och jobbar med vanliga bromsen

    Lämna en kommentar:


  • abe
    replied
    Ursprungligen postat av RK99 Visa inlägg
    Baitrunner påverkar inte kastlängden , givetvis skall där vara något lite motstånd när baitrunner bromsen är på det lättaste .
    nu blev det nog fel igen:
    jag menade att det går nog inte kasta bra med baitrunner bromsen på,, alltså utan att fälla upp bygeln,, så jättelite motstånd ger den.

    Lämna en kommentar:


  • RK99
    replied
    Baitrunner påverkar inte kastlängden , givetvis skall där vara något lite motstånd när baitrunner bromsen är på det lättaste .

    Lämna en kommentar:


  • abe
    replied
    hmm, sorry, den gick ställa lättare än vad jag trodde, ca 20gram sänke så glider linan iväg på mina två stora baitrunner, de små shimano 2500 är något lättare.

    dock går det nog inte kasta särskilt långt men det är ju inte meningen.

    Lämna en kommentar:


  • abe
    replied
    Ursprungligen postat av Cyaneus Visa inlägg
    Abe, baitrunnern borde ju gå att ställa så löst att lina kan dras ut utan motstånd.

    När man kör med paravaner lär man väl behöva skruva åt den rätt rejält misstänker jag så det är kanske ett icke-problem.
    Kanske dum fråga och jag är på väg ut i båten för att dubbelkolla.
    men menar du att den ska gå att ställa så löst så man skulle kunna kasta med den ställd på det lösaste?

    Lämna en kommentar:


  • Cyaneus
    replied
    Abe, baitrunnern borde ju gå att ställa så löst att lina kan dras ut utan motstånd.

    När man kör med paravaner lär man väl behöva skruva åt den rätt rejält misstänker jag så det är kanske ett icke-problem.

    Lämna en kommentar:


  • abe
    replied
    Ursprungligen postat av Freedee Visa inlägg

    Hm. Konstigt..
    vad är konstigt?

    Lämna en kommentar:


  • Freedee
    replied
    Ursprungligen postat av abe Visa inlägg

    jag har två sorters shimano, båda frontbroms med baitrunner vred bak, alltså ställbar.
    men det går inte ställa den så löst att det inte finns någon broms
    Hm. Konstigt..

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Sir Fish-a-lot, 2011-06-08, 23:13
94 svar
17 190 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Backslag  
Startad av Laxen2, 2018-08-29, 10:38
17 svar
3 154 visningar
0 gillar
Senaste inlägg stefan1
av stefan1
 
Startad av Jacce, 2023-03-09, 16:43
4 svar
308 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
Startad av abe, 2023-05-28, 19:43
5 svar
385 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
Startad av OtisH, 2023-06-22, 17:43
0 svar
139 visningar
0 gillar
Senaste inlägg OtisH
av OtisH
 
Arbetar...
X