Gädd mete, duger detta? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gädd mete, duger detta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Sir Fish-a-lot
    replied
    Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg

    Fel! Det bästa är när man vet var gösarna håller till som jag gjorde i Ralången o bara ankra båten o göra färdigt 2 spön om jag var själv o vänta på napp. Man slipper höra motorn gå på tomgång då också. Avnjuta en kopp gott kaffe o en smörgås el. bulle.
    Vissa gillar att fiska, andra gillar att äta bullar...

    Skämt åsido, låt folk få fiska på det sätt de mest gillar. Så länge de inte bryter mot lagar och regler.

    Jag är i grund och botten metare och trots att jag gillar att meta gädda så gillar jag spinnfisket efter arten mer. Men det är ju min personliga preferens.


    Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2019-10-25, 00:01.

    Lämna en kommentar:


  • lsjonsson
    replied
    Ursprungligen postat av abe Visa inlägg

    nja han skrev kalix,,, men älgar kan simma och dyka,, dock är det nog inte gott om dem i Ralången
    Inte i Ralången men efter strankanten o badar o kon låter kalven/kalvarna springa runt i vattnet o leka.

    Lämna en kommentar:


  • lsjonsson
    replied
    Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg

    Fråga din kompis Abe, men jag tror inte att det är som gott om älg i Ralången...

    Old Firehand
    Leif Engström
    Jag ska berätta en sak för dig Leif! Detta skedde flera gånger när ag var ute o fiskade el. hade någon kompis med mig så var älgar nere vid strandkanten o badade. Ibland fick man se rådjur också.

    Lämna en kommentar:


  • abe
    replied
    Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg

    Fråga din kompis Abe, men jag tror inte att det är som gott om älg i Ralången...

    Old Firehand
    Leif Engström
    nja han skrev kalix,,, men älgar kan simma och dyka,, dock är det nog inte gott om dem i Ralången

    Lämna en kommentar:


  • Old Firehand
    replied
    Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg

    Ok! Ja, elmotor är fint! Ja, kokkaffe är gott! Det anv. jag under älgjakten här i Kalix.

    Ja visst är det bra att kunna hitta nya platser.
    I Ralången fiskade jag bara innanför 3-4 m gränsen enl. den djupkartan som jag hade.
    Jag ska se om jag hittar den så får du se mina fångstplatser.
    Fråga din kompis Abe, men jag tror inte att det är som gott om älg i Ralången...

    Old Firehand
    Leif Engström

    Lämna en kommentar:


  • lsjonsson
    replied
    Ursprungligen postat av abe Visa inlägg

    Nja
    jsg kör med elmotor så det är tyst och på min båt finns endast kokkaffe inget larvigt bryggkaffe.

    Jag trollar för att hitta nya hotspotts, de gamla vet ju flera andra om.
    Ok! Ja, elmotor är fint! Ja, kokkaffe är gott! Det anv. jag under älgjakten här i Kalix.

    Ja visst är det bra att kunna hitta nya platser.
    I Ralången fiskade jag bara innanför 3-4 m gränsen enl. den djupkartan som jag hade.
    Jag ska se om jag hittar den så får du se mina fångstplatser.

    Lämna en kommentar:


  • abe
    replied
    Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg

    Fel! Det bästa är när man vet var gösarna håller till som jag gjorde i Ralången o bara ankra båten o göra färdigt 2 spön om jag var själv o vänta på napp. Man slipper höra motorn gå på tomgång då också. Avnjuta en kopp gott kaffe o en smörgås el. bulle.
    Nja
    jsg kör med elmotor så det är tyst och på min båt finns endast kokkaffe inget larvigt bryggkaffe.

    Jag trollar för att hitta nya hotspotts, de gamla vet ju flera andra om.

    Lämna en kommentar:


  • lsjonsson
    replied
    Ursprungligen postat av abe Visa inlägg

    flötestrolling, det bästa av två världar
    Fel! Det bästa är när man vet var gösarna håller till som jag gjorde i Ralången o bara ankra båten o göra färdigt 2 spön om jag var själv o vänta på napp. Man slipper höra motorn gå på tomgång då också. Avnjuta en kopp gott kaffe o en smörgås el. bulle.

    Lämna en kommentar:


  • RK99
    replied
    Om man flötestrollar så behöver man inte kasta betesfisken , då räcker det med ett vekare och kortare spö även om det inte är optimalt .

    Lämna en kommentar:


  • frusnahjältar
    replied
    Vill du ha ett riktigt fint set till gäddmete/f-trolling så har jag ett till övers. Pm om du är intresserad!

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Sir Fish-a-lot, 2011-06-08, 23:13
94 svar
17 191 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Backslag  
Startad av Laxen2, 2018-08-29, 10:38
17 svar
3 159 visningar
0 gillar
Senaste inlägg stefan1
av stefan1
 
Startad av Jacce, 2023-03-09, 16:43
4 svar
310 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
Startad av abe, 2023-05-28, 19:43
5 svar
385 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
Startad av OtisH, 2023-06-22, 17:43
0 svar
139 visningar
0 gillar
Senaste inlägg OtisH
av OtisH
 
Arbetar...
X