"Kinaskit" - Recensionstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Kinaskit" - Recensionstråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

    Har du någonting recensera då? :-)
    Nej, för jag är en självisk liten jävel som inte vill dela med mig av mina guldklimpar
    För då finns risken att efterfrågan och även priset ökar.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
      Har alla slutat handla från kineserna nu?
      Beställde från Aliexpress igår. Tsurinoya dark Wolf ultra kf50s multirulle, 23/7 leveransdatum. Blev också ett bfs spö från Wish som var riktigt billig men hade bra recensioner. Återkommer med recensioner när prylarna kommit.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Storborre Visa inlägg

        Beställde från Aliexpress igår. Tsurinoya dark Wolf ultra kf50s multirulle, 23/7 leveransdatum. Blev också ett bfs spö från Wish som var riktigt billig men hade bra recensioner. Återkommer med recensioner när prylarna kommit.
        Jag beställde också lite prylar på AliExpress igår och även för mig stod det leverans 23/7 så dom räknar väl ett visst antal dagar framåt bara. Ibland går det ju på några dagar från Kina.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
          Har alla slutat handla från kineserna nu?
          Jag har i alla fall slutat. Risken att det man köper just är ”skit” är överhängande. Att sen åka på den extra avgiften känns inte lockande.
          På Amazon.se kan man köpa utan extra avgift men det företaget vill jag inte stödja. Köpte dock 4 st ”illuminated hangers” till karpmetet med larm förra året. Tror jag gav 100 kr sammanlagt och de var riktigt fina.
          sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg

            Jag har i alla fall slutat. Risken att det man köper just är ”skit” är överhängande. Att sen åka på den extra avgiften känns inte lockande.
            På Amazon.se kan man köpa utan extra avgift men det företaget vill jag inte stödja. Köpte dock 4 st ”illuminated hangers” till karpmetet med larm förra året. Tror jag gav 100 kr sammanlagt och de var riktigt fina.
            Har hört av en polare att dom slopat den där extra avgiften, har inte testat det men det står om det är inkluderat i priset ”Price includes VAT” men kanske inte gäller här endå?

            dock verkar detta endast gälla om man beställer något som har ett lägre värde än XXX antal kronor

            Kommentera


            • Allt kostar... vill man ha någonting andra anser vara skit så får man beställa det från Kina eftersom efterfrågan här hemma är för liten för våra svenska företag i branschen...

              Om jag vill ha en kolfibervev med korkhandtag och ett stjärnhjul i kolfiber samt en grund spole som väger 9 gram lär jag betala för varan... och om nu EU eller Sverige har något regelverk som gör att jag tvingas betala en extra slant så får det ju vara så...

              Jag kommer ha en helt unik rulle... helt utan framtida värde för andra än mig själv... för att jag KAN och VILL.

              Kommentera


              • Som den här spolen... 212 spänn... låt säga att postmord lägger på 150:- så är det ändå billigt... även om det skulle vara skit...

                https://www.aliexpress.com/item/1005003455653627.html

                Det blir ju givetvis roligare med en sån spole om man nu ändå har köpt en billig Daiwa PR100... det är en billig början på det där med BFS...

                Kommentera


                • Jag har beställt lite från AliExpress, ffa beten. Aldrig åkt på tull eller moms men då har summorna varit små.

                  ”BEARKING” tycker jag har levererat bra hårdbeten, bifogar bilder. Efter 5-6 pass fortsatt bra kvalitet och fin finish och gång på betet.

                  Är förtjust i Megabass Dark Sleeper men efter att ha avverkat ett par tycker jag kostnaden är oskälig - den levererar förvisso fisk men plasten går snabbt sönder liksom tailen.
                  Nu har jag precis fått hem 6 st Kinakopior för priset av en. Ofiskade ännu så omdöme får vänta - men gummit känns ngt styvare än originalet men viker sig fint över ryggfenan som skyddar kroken. Kroken helt ok skärpa ur förpackning men bra efter ett möte med krokbrynet. Finishen på jiggen är sådär, och paddeln sne :-). Förstärkt med lim kring ögonen och krokhuvudet (vilket jag behövde göra med originalet också). Hoppas fiskarna inte ser att det är kopior! :-)

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
                    Har alla slutat handla från kineserna nu?
                    Blir mindre o mindre handlande från CN då leveranstiderna gör mig lite lätt frustrerad, man vill ju ha grejerna typ... igår! Mitt shoppande händer mest till tidig vår så kommer sakerna iallafall till sommarvärmen. Hade kanske behövt lite påfyllning på favorit mjukbetet från Meredith:
                    shorturl.at/ruvCU

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Amiala Visa inlägg
                      Jag har beställt lite från AliExpress, ffa beten. Aldrig åkt på tull eller moms men då har summorna varit små.

                      ”BEARKING” tycker jag har levererat bra hårdbeten, bifogar bilder. Efter 5-6 pass fortsatt bra kvalitet och fin finish och gång på betet.

                      Är förtjust i Megabass Dark Sleeper men efter att ha avverkat ett par tycker jag kostnaden är oskälig - den levererar förvisso fisk men plasten går snabbt sönder liksom tailen.
                      Nu har jag precis fått hem 6 st Kinakopior för priset av en. Ofiskade ännu så omdöme får vänta - men gummit känns ngt styvare än originalet men viker sig fint över ryggfenan som skyddar kroken. Kroken helt ok skärpa ur förpackning men bra efter ett möte med krokbrynet. Finishen på jiggen är sådär, och paddeln sne :-). Förstärkt med lim kring ögonen och krokhuvudet (vilket jag behövde göra med originalet också). Hoppas fiskarna inte ser att det är kopior! :-)
                      Kör också bearkings twitchbeten som funkar utmärkt. Finns rätt mycket fina färger dessutom!

                      Utöver det brukar jag beställa Miuras Mouse och Saratoga linor till gäddfisket.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      17 svar
                      3 138 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg harlequine  
                      Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
                      40 svar
                      3 209 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 668 svar
                      361 388 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HA-Lures  
                      Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
                      50 svar
                      12 023 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
                      680 svar
                      57 383 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg DuffelDad  
                      Arbetar...
                      X