Hitta gäddad, hur tänker du? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hitta gäddad, hur tänker du?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Hitta gäddad, hur tänker du?

    Tjena!

    Jag är relativt nybörjare på fiske, och har precis skaffat en båt som ligger i havet i Iggesund, utanför Hudiksvall.
    Så här ser området ut (hoppas länken fungerar). http://kartor.eniro.se/m/F30OB

    Vi har båten uppe till vänster i byfjärden och stora delen av området där innehåller vass. Anledningen att vi inte åker ut längre är för att jag är osäker vad jag ska leta efter. Området i fjärden ser enligt ekolodet ut att innehålla mycket betesfisk, men trots att jag testat buster jerk längs vassen och shadjiggar för att fiska av på djupet har jag inte fått något senaste 5 turerna. Har även varit ute solnedgång två kvällar utan resultat. Det sägs att fisket i havet nu är riktigt dåligt, men jag blir frustrerad och vill överlista gäddan =)

    Min fråga är helt enkelt: Hur skulle du tänka utifrån den kartan om du skulle hitta gäddan? Vilka djup, kanter mellan olika djup? Betesval? mm.

    Tack på förhand!
    Senast ändrad av Hedblom; 2014-06-10, 12:05.
    www.hedblomlures.se

  • #2
    Allt efter Iggesundsfjärden & uppåt ser hett ut .

    Kolla hur vinden ligger , betes fisken följer vindriktningen & leta efter botten där gäddan kan gömma sig exempelt gräs .
    Vatten tempen är också intresant att ha koll på , gäddans trivsel temp är ca 14 grader
    Bete: Är vattnet klart så satsa på naturliga färger typ Skitmörten & är det grummligt satsa på beten med färg , röd/svart kör jag gärna på .
    Senast ändrad av Cosmoz 08; 2014-06-10, 12:17.

    Kommentera


    • #3
      Har med haft riktigt segt fiske i skärgården senaste veckorna.....