Gamakatasu, owner onödigt dyra? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gamakatasu, owner onödigt dyra?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Nä, som sagt...köper man Gamma och Owner får man inte "most bang for the buck" i alla fall....använder sällan nån av dom...
    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
      Nä, som sagt...köper man Gamma och Owner får man inte "most bang for the buck" i alla fall....använder sällan nån av dom...
      Helt sant!

Kommentera

Tror det är Ownerkrokar på BFT titantafsarna, bra krokar fram till första lilla stenkontakt och missar man den och att byta ut kroken fiskar man med dåliga odds. SZ stingers har VMC som man lätt drar några drag med skärpstålet på för att återställa, klart smidigare och billigare än att gräva fram nya krokar och byta. Har en hel del Ownerkrokar men slutat använda dessa till beten jag spinnfiskar med, de mindre funkar för vertikalstingers som man sällan drar fast i sten med.
        Senast ändrad av holden; 2017-12-21, 23:22.

Kommentera

Mellan VMC 8650 och Eagle claw så den förra, lättare att kroka av som Cosmoz08 säger och enklare att komma åt att vässa enligt mig.

För enkelkrok till wobbler bör en in-line krok vara bäst, svåra att hitta i större storlek i Sverige dock, köpa storpack från kontinenten kan vara billigare och enklare.
          Förutom vissa fördelar finns nackdelen att en enkelkrok (i vart fall på en spinnerbait) kan riva upp ett hål i käkens mjukdelar, beror på var den fäster... Tänkte dock pröva denna till vårens gäddor

Click image for larger version

Name:	IMG_0052.PNG
Views:	1
Size:	162,6 KB
ID:	1786097
          Senast ändrad av anteman; 2017-12-21, 23:31.

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
            Mellan VMC 8650 och Eagle claw så den förra, lättare att kroka av som Cosmoz08 säger och enklare att komma åt att vässa enligt mig.

För enkelkrok till wobbler bör en in-line krok vara bäst, svåra att hitta i större storlek i Sverige dock, köpa storpack från kontinenten kan vara billigare och enklare.
            Förutom vissa fördelar finns nackdelen att en enkelkrok (i vart fall på en spinnerbait) kan riva upp ett hål i käkens mjukdelar, beror på var den fäster... Tänkte dock pröva denna till vårens gäddor

[ATTACH=CONFIG]98092[/ATTACH]
            Nu lyckades jag tydligen radera mitt förra inlägg...

Spännande! Jag prövade att byta krok på två abborrwobblers i höstas. Då bytte jag till inlinekrokar (som bara fanns i små storlekar)och det fungerade fantastiskt bra i sjöväxterna! Nu han jag bara pröva nån gång och tror inte jag han få nån fisk.

Då ska jag kolla utomlands efter krok till gädda. Vilken krok använder du på betet på bilden?

Kommentera

Tack för länken men fanns bara 2,4,6 storlek

Kommentera

Ok då har ja nog bestämt mig för å klicka hem ett storpack vmc 8650 i både 3/0 och 2,0,men vilken yt legering ska man sattsa på tycker ni?
                Spinnfiskar gädda framför allt,så d går ju i endel sten,gräs,botten mm.
                Tack för alla tips,väldigt matnyttig tråd detta.
                Hade precis tänkt å starta en sån här tråd,men då fanns d redan en

Kommentera

Här har du Vmc 8650 BZ 3/0 i hundrapack för en vettig peng. http://www.olssonsfiske.se/fiskereds...bz-100st-nr-30
                  Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Vad är det för praktisk skillnad på VMC 8650 och 9650?

Uppdate. Hittade det. Cone cut vs cut point. Dvs spetsen är annorlunda. Men vilka är att föredra till gädda?
                    Senast ändrad av Mankan G; 2018-01-01, 17:17.
                    "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

Kommentera

Ursprungligen postat av robertn Visa inlägg
                      Då ska jag kolla utomlands efter krok till gädda. Vilken krok använder du på betet på bilden?
                      Kroken satt original på betet, tror det är VMC. Krokarna kan snäppas fast i bukfenorna, får se i vår hur det funkar! Storleken vet jag inte men omkring 4/0-5/0. Finns tabeller på webben vilken enkelkroksstorlek man ska ersätta en trekrok med för rätt balans.
                      Senast ändrad av anteman; 2018-01-01, 17:43.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bongoloid, 2007-05-31, 20:16
                      51 svar
                      6 323 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg MathiasJK  
                      Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08