Jonny Vobbler? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jonny Vobbler?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Jonny Vobbler?

    Har ni fiskat med det betet?

    Betet går ju bara rakt fram. Har i stort sett ingen gång alls. Plus att det inte går att få ner det djupare än en shallow buster. Ska betet vara så eller är det fel på mina? Antar att CWC började tillverka det betet för att det kommer att sälja på grund av namnet. Och i stället fick Buster 2 vobbler utgå. Ett bete som mer eller mindre ALLTID levererar. Mycket smått, men ändå.

  • #2
    Betet är byggt för att vara grundgående och ha en rullande men inte sicksackande gång. Jag har dragit flera gäddor på den i skitmört, papegoja, blåvit och rödmetallic. Inget stort men det är nog knappast betet fel.

    Att Buster 2 wobbler utgått beror nog bara på en enda sak: den säljer inte.

    Samma problem hade Bandit Shad, ett ypperligt gummibete som sålde för dåligt.
    Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Låg_Profil Visa inlägg
      Betet är byggt för att vara grundgående och ha en rullande men inte sicksackande gång. Jag har dragit flera gäddor på den i skitmört, papegoja, blåvit och rödmetallic. Inget stort men det är nog knappast betet fel.

      Att Buster 2 wobbler utgått beror nog bara på en enda sak: den säljer inte.

      Samma problem hade Bandit Shad, ett ypperligt gummibete som sålde för dåligt.
      Okej. Det ska asså gå så grunt. Hmm. Jag fiskade i går i gav det cirka 1.5 timmar. Inte ett pet.

      Kommentera


      • #4
        Min wobbler går som bara den och går även ner djupare än jag förväntade mig.

        Kommentera


        • #5
          Jag fick ett par gäddor på Jonny Vobbler i våras. Jag tyckte gången var ok och jag köpte den för att den är ganska grundgående. Det var mindre än 1,5m djupt där jag fiskade.

          I reklamen för vobblern pratade de om att den lätt skulle kunna fås ner på djupet med tyngd, men det har jag inte testat.

          Om man vill är det även fullt möjligt att få främre kroken att fånga upp tafsen i luften. Det sa de inget om i reklamen, men det ingår kanske som en bonusfunktion precis som på enkel andra vobblers.

          Jag gillade gången på mina, men är ovan med beten på mer än 35g.

          Kommentera


          • #6
            Något som är kanon för att reglera djupgående på Jonny är cwcs powerdots

            Kommentera


            • #7
              Jag har viktar ner mina JV med fastach-sinkers i tafs-lekandet.
              Funkar riktigt bra! Gillar dessa små gynnare. Vågar man hoppas på mer färgkombinationer?
              Bara ett kast till..

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Sikkfisk Visa inlägg
                Jag har viktar ner mina JV med fastach-sinkers i tafs-lekandet.
                Funkar riktigt bra! Gillar dessa små gynnare. Vågar man hoppas på mer färgkombinationer?
                Om dom säljer, så kommer det säkert mer färger. Dom borde nog sälja bara på grund av namnet. Ingen skugga mot killen dom är döpta/skapade efter. Men beten som är döpta efter nån känd fiskare säljer ju ofta bra.

                Kommentera


                • #9
                  Jag köpte 5 st. på grund av att jag tycker om storleken, vikten och formen, samt att den faktiskt fiskar grunt. Den påminner en hel del om Salmo Fatso Cranks lilla variant, ett bete som jag tycker om väldigt mycket. Att jag köpte dem hade absolut ingenting med namnet som står på att göra, utan att jag tror på det som bete.

                  Kommentera


                  • #10
                    Det står tydligt på förpackningen vilket djup den är avsedd att gå på. Och det står precis lika tydligt hur man ska göra för att få den att gå djupare. Och jag kan bekräfta att om man läser instruktionen och gör som de skrivit så går den djupare.
                    "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    17 svar
                    3 195 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg harlequine  
                    Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
                    40 svar
                    3 240 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TomHiddleston  
                    Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                    1 668 svar
                    361 515 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg HA-Lures  
                    Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
                    52 svar
                    12 441 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TiSo
                    av TiSo
                     
                    Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
                    713 svar
                    60 283 visningar
                    4 gillar
                    Senaste inlägg Robbe511  
                    Arbetar...
                    X