Tips på handikappanpassade fiskeplatser - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på handikappanpassade fiskeplatser

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Tips på handikappanpassade fiskeplatser

    Var i stockholmstrakten (helst) kan man som rörelsehindrad spinnfiska från land?

    På grund av cancer har jag har jag inte kunnat fiska det senaste året. Stark smärta i ena benet orsakad av prostatacancer spridd till skelettet sätter stopp för det. Jag är inte rullstolsburen – ännu – men jag kan bara ta mig fram korta sträckor på plan mark – inte i kuperad terräng. Jag vet att man kan fiska från Stockholms kajer, men det vore trevligare att fiska på mer naturlika platser.

    En annan sak som jag undrar över är om det finns någon fiskeklubb för handikappade/rörelsehindrade.

    Sportfiske är i stort sett mitt enda fritidsintresse, så livet har nu blivit dödstrist eftersom jag inte har lyckats ta mig ut.

    PS. Till sist en uppmaning till alla män över 45 år som ännu inte har tagit ett PSA-prov – Gör det, så slipper ni hamna i min situation.


    Bilden är från mitt sista (senaste?) fiskepass i höstas. Tack vare en hopfällbar jaktpall kunde jag sitta och ta några kast i Vindelälven.
    Gråt inte...
    båten ligger i vassen still
    full med gäddor och braxar
    full med ålar och laxar
    (Alice Tegnér)

  • #2
    Trekanten i liljeholmen är handikappanpassad har jag för mig, med en gångbro rakt över. P&T regnbåge och ska väl finnas borre med. Någon som vet kanske kan bekräfta. Kanske kan vara intressant?

    Kommentera


    • #3
      Nedre rudan i handen är kanske inte anpassad men många bryggor runt sjön, kolla med fiskeklubben

      https://www.lillafiskelyckan.se/foto...3%B6n-21051325

      Kommentera


      • #4
        Fuck cancer! Jag har tyvärr inte några bra tips att komma med, men hoppas att du hittat några fina platser att kunna njuta av fiske ifrån vare sig i rullstolen eller inte! Skitfiske

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
        17 svar
        3 138 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg harlequine  
        Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
        40 svar
        3 209 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg TomHiddleston  
        Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
        1 668 svar
        361 389 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg HA-Lures  
        Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
        50 svar
        12 023 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg TiSo
        av TiSo
         
        Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
        680 svar
        57 391 visningar
        4 gillar
        Senaste inlägg DuffelDad  
        Arbetar...
        X